رسته‌ها
سیر فرهنگ در ایران و مغرب زمین
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 19 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 19 رای
از مقدمه کتاب:
کتابی که اکنون به نظر خواننده گرامی میرسد در درجه اول برای دانشجویان و طلاب دانشسرای عالی و دانشگاه است و چون سعی شده است در حدود امکان مدارجی که ایران و ممالک بزرگ اروپا و آمریکا در تکمیل منظور آموزش و پرورش و سازمان و برنامه مدارس و طرق و وسایل تعلیم و تربیت پیموده و نتایجی که بدست آورده اند در اینجا به طور اجمال توصیف و تشریح شود، کلیه فرهنگیان راست که امثال این کتاب را مطالعه کنند مخصوصا آموزگاران و دبیران که باید روش کار خود را با تحولات و تغییرات عصر موافق سازند و در عین حال از سیر درخشان فرهنگ مملکت خویش آگاه باشند.
اگر به فهرست مندرجات مراجعه شود معلوم خواهد شد که نیمی از این کتاب راجع به ایران است و نیمی دیگر به ممالک مغرب زمین. در اروپا و مخصوصا در آمریکا در ظرف صد سال اخیر در تاریخ فرهنگ استقصاء کامل شده و کتاب متعدد در این رشته تالیف گردیده و نگارنده از بعضی از بهترین آنها استفاده نموده است. لیکن در باب فرهنگ ایران زمین تاکنون تحقیقات مهمی نشده و هرکس بخواهد در این رشته وارد شود باید علاوه بر احاطه به علوم تربیتی و تاریخ، عمری را در مطالعه آثار گذشتگان صرف کند تا بتواند از مجموع آنها سیر فرهنگ ایران را ترسیم نماید. چون تاریخ مملکت طولانی و کتب مربوط بسیار زیاد است، هر کتابی که در بادی امر تالیف شود، نواقصی خواهد داشت که به تدریج و به مرور زمان باید مرتفع گردد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
741
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1398/09/21
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیر فرهنگ در ایران و مغرب زمین

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سلام. دستتون درد نکنه. امیدوارم خاطرات 4-جلدیِ یادگار عمر هم که فقط جلد اولش، اون هم با کیفیّتی نه چندان مطلوب، تو اینترنت هست و گزیدۀ مقالات فارسی و سخنرانیهای انگلیسی و فرانسۀ دکتر صدّیق هم با عنوان چهل گفتار (که یک مقاله‌ش همۀ تاریخ و فرهنگ رو استادانه توی 30 صفحه‌ای خلاصه کرده) در دسترس همه قرار بگیره. به نظرِ ناچیز منِ حقیر، هیچ تاریخ و مورّخی مثل کتابهای صدّیق و شخص خودش، با صلاحیّت و جامعیّت و بدون ملال، تاریخ فرهنگ 100 سال اخیر ایران رو به خواننده نشون نمیده، البته بدون احتساب وابستگیها و موضعهای سیاسیش.
سیر فرهنگ در ایران و مغرب زمین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک