رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زنان داستان نویس در ایران
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
محمدباقر نجف‌زاده بارفروش در آذر ماه 1339 در روستای خطیرکلای قائم شهر به دنیا آمد. پدر بزرگش علامه سیدالعلمای بارفروش از علمای مشروطه بود که اکنون در پیرعلم بابل مدفون است. علامه سید العلما بارفروش استاد شیخ مرتضی انصاری صاحب "رسائل و مکاسب" بود.
بارفروش اسم دیگر بابل است. بعدها این روستا جزء قائم شهر شد. او دبستان، راهنمایی و دبیرستان را در خطیرکلا و شهر قائم شهر خواند. سپس دروس حوزوی را در قائم شهر، بابل، ساری و قم تا خارج از فقه ادامه داد. وارد دانشگاه شد و لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را در دانشگاه تهران گذراند. نجف زاده همکلاسی مرحوم قیصر امین‌پور بود.

نویسنده در جایی از دیدار خود با سیمین دانشور میگوید:
سیمین دانشور سرشار از فروتنی و محبت بود و مرا خیلی مورد تفقد قرار داد. گفت سعی کنید که پرت و پلاگویی نکنید و فقط در حوزه ادبیات و داستان و نگارش در حوزه مخصوص قدم بردارید؛ که در آنجا من به او گفتم شما اشتباه می‌کنید؛ چونکه یک ادیب، شاعر و یک نویسنده اگر به حوزه‌های مختلف اندیشه سر نزند، نمی تواند خلاق و اندیشمند خوبی باشد. شما خیلی از افراد را می‌بینید که در واگویه واژه‌ها و مضامین ناتوانند چونکه قلمرو آگاهی آنها کم است. چرا شاعران نوپرداز و نوآمده ناتوانند؟ برای اینکه چیزی برای گفتن ندارند. چرا کسانی می‌توانند شاعر و نویسنده موفقی باشند که اطلاعاتشان در حوزه ادبیات و علوم انسانی زیاد باشد؟
البته چه نصیحت خوبی داشته سیمسن دانشور!
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1398/09/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زنان داستان نویس در ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
زنان داستان نویس در ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک