رسته‌ها

هفته‌نامه تهران مصور - شماره 29 - 19 مرداد 1358

هفته‌نامه تهران مصور - شماره 29 - 19 مرداد 1358
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 9 رای
صاحب امتیاز : مهندس عبدالله والا
سردبیر: محمود رجاء

تهران مصور با مطالب متنوع و مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و هنری در 1636 شماره و در قالب چهار دوره منتشر شده است.
فعالیت مجله تهران مصور به چهار دوره تقسیم می‌شود که اولین دوره به صاحب امتیازی عباس نعمت از ۱۳۰۸-۱۳۲۰ در تهران در ۱۶ صفحه و با قطع وزیری بزرگ، روزهای شنبه هر هفته منتشر می‌شد. مقالات آن عمدتاً اجتماعی، تاریخی و فکاهی و شامل اخبار روز بود و به لحاظ محتوا نشریه خوبی به شمار می‌رفت. تهران مصور در ۱۳۲۰ شمسی برای مدتی تعطیل شد.
از خرداد ماه ۱۳۲۱ به صاحب امتیازی احمد دهقان منتشر شد و پس از ترور و قتل احمد دهقان، در ۱۳۲۹ مهندس والا صاحب امتیاز و محمود رجاء سردبیر آن شدند. در این دوره نویسندگانی چون: سیامک پورزند، حسین سرفراز، اسماعیل رائین، لعبت والا، منوچهر محجوبی، اسماعیل یگانگی و صدرالدین الهی با این مجله همکاری داشتند.
ستار لقائی در اواسط دهه ۴۰ سردبیری این نشریه می‌شود و با افرادی چون: علی اصغر افراسیابی، هادی خرسندی، حسن شهرزاد، احمد اللهیاری و کریم میرزالو همکاری می‌کند و این تیم تا سال ۵۳ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
در ۲۹ مرداد سال ۵۳ به دستور عباس هویدا ۵۲ روزنامه و هفته نامه و ماهنامه تعطیل می‌شود و عبدالله والا نیز مجله را می‌بندد و این حرفه را کنار می‌گذارد تا آذرماه ۱۳۵۷ که مجله تهران مصور دوباره با مدیریت او شروع به کار می‌کند که سردبیری آنرا مسعود بهنود به عهده می‌گیرد و سی شماره منتشر می‌شود تا ۲۶ مرداد ۱۳۵۸ که برای همیشه دفتر این نشریه بسته می‌شود. شورای انقلاب فرهنگی با تصویب لایحۀ مطبوعات در تابستان ۱۳۵۸ شمسی از انتشار این مجله، به دلیل وابستگی به ساواک، جلوگیری کرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
53
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sokoote_shabha
sokoote_shabha
1398/09/18
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هفته‌نامه تهران مصور - شماره 29 - 19 مرداد 1358

تعداد دیدگاه‌ها:
2
چمران مسئول مستقیم قتل دهها هزار زن و مرد و بچه‌های بی‌گناه کرد بود. لعنت به روح منحوسش!
در صفحه 6 این نشریه از دکتر چمران به عنوان شخصیت مرموز انقلاب ( به زعم نویسنده) نام می‌برد اما با توصیفاتی که درادامه از ایشان می‌کند مشخص میشود چمران در آن بحبحه انقلاب و آن افراط گری ها و احساسی عمل کردن ها، در مقابل چه شخص میهن پرست و معتدلی بود که جلوی تجزیه بخشهایی از خاک ایران را گرفت !
هفته‌نامه تهران مصور - شماره 29 - 19 مرداد 1358
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک