رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

برادر سالاری: مردان در دوران مادرتباری

برادر سالاری: مردان در دوران مادرتباری
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
بخشی از سخن ناشر:
از دیدگاه تاریخی و تکامل گرا که نویسنده و شماری دیگر از دانشمندان سرشناس آن را برگزیده اند پیشرفت فرهنگی و اقتصادی بشر به طور زنجیره ای و پی آیند در سه مرحله رخ داده است: روزگار وحش خویی و پیش از آن، از زمانی آغاز می شود که به گفته ی داروین انسان واره هایی از میان میمونهای بشرسان برخاسته اند و تا یک میلیون و اندی سال به درازا میکشد. در این دوران زندگی بر پایه شکارگری و گردآوری خوراک استوار است. این دوره همزمان با عصر پارینه سنگی است. پس از آن در هشت هزار سال پیش عصر بربریت یا نوسنگی فرا می رسد که زندگی از راه کشاورزی و دامپروری می گذرد.
سازمان مادرسالار که به باور نویسنده نخستین فرم سازمان اجتماعی بشر است که در خود نهاد برادرسالار را نیز دربردارد، در دوره وحش خویی و نیمی از بربریت به طور جهان گستر حکمفرماست و در نیمه های بربریت رفته رفته فروپاشی آن آغاز می شود و سامانه ی پدرسالار به جای آن می نشیند. در این دوره با پایان یافتن عصر بربریت و آغاز شهریگری (تمدن) نیازهای زندگی از راه ساخت و داد و ستد کالا برآورده می شود. سامانه پدرسالار تا به امروز نیز پابرجا مانده است. کتابهای مادرسالاری و برادر سالاری بخش اول و دوم از کتاب ارزشمند تکامل زنان، دستاورد بیست سال پژوهش خانم ایولین رید نویسنده ی مشهور آمریکایی است. در این دو بخش نویسنده کوشیده است سرگذشت پنهان مانده زنان را در عصر وحش خویی و مرحله آغازین بربریت بازسازی کند و به ویژه به سرآمدی و رهبری زنان بپردازد و دستاوردهای آنان را برشمارد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
miler
miler
1398/09/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی برادر سالاری: مردان در دوران مادرتباری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
برادر سالاری: مردان در دوران مادرتباری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک