رسته‌ها

قیام و انقلاب مهدی (عج) از دیدگاه فلسفه و تاریخ

قیام و انقلاب مهدی (عج) از دیدگاه فلسفه و تاریخ
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 12 رای
نویسنده:
درباره:
امام زمان
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 12 رای
کتاب قیام و انقلاب مهدی (عج) از دیدگاه فلسفه تاریخ بیان می‌کند که انتظار فرج باید به نحوی سازنده باشد. نه اینکه انتظار فرج ویرانگر و اسارت بخش باشد. بدین ترتیب در می‌یابیم که انتظار فرج نشستن و دست روی دست گذاشتن نبوده، بلکه باید انسان ذهن و روح خود را آماده نماید. انسان باید زندگی خود را به گونه ای پیش ببرد که اگر امام زمان نیز در کنار او باشد، خجالت زده نشود. کسی که زندگی خود را این گونه پیش می‌برد، توانسته انتظار فرج را به درستی درک نماید.
در این کتاب به بحث ظهور و انتظار فرج اشاره های بسیار مثبت و ریز بینانه ای شده است، که هر مخاطب با درک این موضوعات می تواند امام زمان خود را بهتر و بیشتر بشناسد. در این کتاب اینگونه آمده است که تکامل تاریخ به دو صورت انجام می شود. یکی از آنها ابزاری یا دیالکتیکی بوده و دیگری نیز فطری می باشد. سپس به صورت مفصل به توضیح این دو پرداخته و بحث های مختلفی در این بین مطرح می شود که برای مخاطب می تواند مفید باشد.
در ادامه این کتاب استاد مرتضی مطهری به بیان انواع انتظار پرداخته و توضیح می‌دهد که انتظار واقعی کدام است و کدام غلط می‌باشد. بدین ترتیب افراد در می‌یابند که برای اینکه در انتظار ظهور امام زمان خود باشند، باید به نوعی بر روی اعمال خود کار کنند. نه این که بنشینند و بگویند منتظریم تا امام زمان ظهور کند. بدین ترتیب مخاطب می‌تواند دریابد که چه کارهایی می‌تواند روند ظهور را تسریع و چه کارهایی می تواند باعث تاخیر در ظهور شوند. این موضوع باعث شده تا افراد بتوانند نگرش خود را عوض کرده و راه را به درستی انتخاب نمایند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
140
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1398/08/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قیام و انقلاب مهدی (عج) از دیدگاه فلسفه و تاریخ

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
قیام و انقلاب مهدی (عج) از دیدگاه فلسفه و تاریخ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک