رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ الصوفیه
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 15 رای
متن کتاب، ترجمه و تعلیقی بر تاریخ الصوفیه السلمی و تاریخ الصوفیه ماسینیون است.

از پیشگفتار کتاب:
کتاب تاریخ الصوفیه ابوعبدالرحمن السلمی معروفترین کتب صوفیه در دوره های آغازین تصوف بوده است، و همانطور که در مقدمه این کتاب خواهد آمد، افراد زیادی از آن نسخه برداری کرده بودند و در بلاد اسلامی دست به دست میگشته است.
متاسفانه با آسیب های بسیاری که ایران بزرگ در طی دوره های مختلف از حمله تاتار و سایر بلایا دید، این کتاب که بخشی از فرهنگ گذشته را در بر داشت نیز چون بسیاری دیگر از حلقه های فرهنگی باارزش این دیار مفقود گردید. نگارنده چند سال قبل پس از تحقیقی که در دانشگاه تهران طی دوره دکتری در مورد ابوالقاسم نصرآبادی، استاد سلمی و یکی از چهار موید حلاج انجام داد، در صدد برآمد تا کتاب تاریخ صوفیه را نیز بازسازی نماید. و البته این تنها جزئی از تابلوی بسیار بزرگ و گرانقدری است که در حال ترسیم و شکل گیری می باشد و این تصویر عظیم چیزی نیست جز زیرساخت های پنهان و آشکار تاریخ و فرهنگ ایران زمین؛ پنهان بر مردمی که امروز آن را متعبدانه پذیرفته اند، و آشکار بر کسانیکه قرنها پیش آن را پی ریزی نموده بودند.
موضوع این کتاب عبارت از زندگی و اقوال مشایخ نامدار صوفیه بوده که سلمی آن را پیش از کتاب طبقات الصوفیه تالیف نموده بود؛ و بر اساس تحقیقی که در این مجال انجام گرفته، بسیاری از مشایخی که نامشان در این کتاب درج شده بود، در طبقات نیامده است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
haysana
haysana
1398/07/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ الصوفیه

تعداد دیدگاه‌ها:
2
نصرالله پورجوادی روی آثار این نویسنده کار و تصحیح داشته است که آثار معتبر و شایسته تری ارائه داده است و از معتبرترین کتاب ها در بررسی صوفیان اولیه است.
تاریخ الصوفیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک