رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تفاوت ها و همانندی های اتحاد جماهیر شوروی و فدراسیون روسیه

تفاوت ها و همانندی های اتحاد جماهیر شوروی و فدراسیون روسیه
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 14 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 14 رای
بررسی تفاوت‌ها و همانندی‌های فدراسیون روسیه با اتحاد جماهیر شوروی از آن جهت ضرورت دارد که خواننده را از تصور این همانی خارج ساخته و به یک دید واقع‌گرایانه نزدیک می‌کند. فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 موجب شد تا الزامات حکومت کمونیستی که نفوذ خود را به تمام ساختارهای حاکمیتی گسترش داده بود، به یکباره متزلزل شود. گستره این الزامات آنچنان وسیع بوده که هنوز بخشی از آنها در ساختار حاکمیتی فدراسیون روسیه نیز دیده می‌شود. بنابراین بررسی تطبیقی همانندی‌ها و تفاوت‌های شوروی با روسیه می‌تواند دامنه دید وسیعی را در برابر خواننده این کتاب قرار دهد تا روسیه کنونی را همان‌گونه که هست، بشناسد.
نوشتار حاضر در جستجوی طرح و تبیین نسبت‌های مفروض بین شوروی و روسیه و نتیجه‌گیری براساس شواهد عینی، واقعیات تاریخی، الزامات ژئوپلتیکی و تحولات جهانی است. براین اساس، ابتدا تفاوت‌های ساختاری اتحاد جماهیر شوروی و فدراسیون روسیه، به تفصیل و با ارائه شواهد و مدارک و پس از آن تشابهات ساختاری موردبررسی قرار خواهند گرفت.
در ادامه با فرض امکان تفاوت‌ها و همانندی‌ها بین این دو کشور، با ابتناء به موارد و مسائل مطرح شده در دو گفتار پیشین، نسبت بین این دو ترسیم خواهد شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
omidrouzdar
omidrouzdar
1398/07/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تفاوت ها و همانندی های اتحاد جماهیر شوروی و فدراسیون روسیه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تفاوت ها و همانندی های اتحاد جماهیر شوروی و فدراسیون روسیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک