رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
صدام، زندگی مخفی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 23 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 23 رای
کتاب حاضر، زندگی نامه سیاسی و شخصی صدام حسین است؛ روایتی مفصل با جزئیات بسیار و تحلیل‌های متعدد از مراحل مختلف زندگی و فعالیت‌های سیاسی صدام در کنار حوادث مهم تاریخ معاصر عراق که نقش صدام در آنها روشن شده و از بسیاری روابط او با رویدادها و اشخاص پرده برداشته است. در "سرآغاز" کتاب به ارتباط صدام با شبکه‌های تروریستی و گروه‌های تندرو، به ویژه القاعده و احتمال دست داشتن صدام در حوادث یازده سپتامبر صحبت شده است. در فصل نخست با عنوان، "بی سرپرست" دوران کودکی، خانواده، اعضای خانواده، پدر و مادر، بستگان و نزدیکان صدام معرفی شده است. فصل دوم که "جنایتکار" نام گرفته دوران جوانی صدام را در بر می‌گیرد که همزمان با کودتای عبدالکریم قاسم در اواسط دهه ۱۹۵۰، نقش صدام در آن، فعالیت حزب بعث، چهارسال تبعید صدام به مصر، و کوشش نافرجام ترور توسط صدام است. در فصل سوم با عنوان "انقلابی"، حوادث مربوط به کودتای ۱۹۶۸، به قدرت رسیدن ژنرال حسن البکر، نقش صدام در به قدرت رسیدن بکر و قدرت و موقعیت رو به رشد صدام بررسی شده است. در فصل چهارم ( "انتقام جو" ) اقدامات صدام برای تثبیت قدرت حزب بعث و ارعاب مردم بازگو می‌شود. در فصل پنجم با عنوان "سردار ملی" نشان داده شده است که چگونه صدام به تدریج مقام‌ها و سمت‌های دولتی را تصاحب می‌کند و به قدرت دوم پس از حسن البکر تبدیل می‌شود. فصل ششم با عنوان "تروریست" روایتی است از فعالیت‌های بین المللی صدام مانند حمایت از سوریه و فلسطین علیه اسرائیل، خرید اسلحه، قراردادهای تجاری و نظایر آن. موضوع فصل هفتم با عنوان "آقای رئیس جمهور" درباره برکناری حسن البکر و رسیدن صدام به مقام ریاست جمهوری است. در فصل هشتم که "جنگ سالار" نام گرفته، دوران جنگ تحمیلی هشت ساله بر ایران بررسی می‌شود. در فصل نهم با عنوان "فاتح" اقدامات صدام پس از جنگ با ایران، ارزیابی و نشان داده می‌شود چگونه جو ارعاب و ناامنی در عراق حاکم می‌شود. فصل دهم (مهاجم) درباره زمینه‌ها و علل حمله عراق به کویت است. در فصل یازدهم نتایج حمله به کویت و شکست صدام بررسی می‌شود. آخرین فصل درباره آخرین سال‌ها و ماه‌های حکومت صدام است. "سخن آخر" نیز به سقوط حکومت و دستگیری صدام حسین اختصاص دارد. در صفحات پایانی عکس‌هایی از صدام در سنین مختلف، چاپ شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
omidrouzdar
omidrouzdar
1398/07/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی صدام، زندگی مخفی

تعداد دیدگاه‌ها:
6
[quote='nikdoost']منظور دوست گرامی omidrouzdar از "با سلاح. لینک فایل مشکلی ندارد. قسمت دریافت در پایین کتاب را بزنید"؛ با سلام. لینک فایل مشکلی ندارد. قسمت دریافت در پایین کتاب را بزنید، بوده است
omidrouzdar در تایپ کردن اشتباه کرده است و الّا مضمون متن گفتارش از درون چون سیم خالص رو سفید است
[/quote]
بله استاد بنده هم متوجه اشتباه تایپی ایشان شدم؛ بهر حال مختصر بهره ای از هوش داریم. غرض مزاح و شوخی بود برای همین در انتهای کامنتم صورتک ;-) گذاشتم.
خرده هوشی دارم؛ سر سوزن ذوقی...
منظور دوست گرامی omidrouzdar از "با سلاح. لینک فایل مشکلی ندارد. قسمت دریافت در پایین کتاب را بزنید"؛ با سلام. لینک فایل مشکلی ندارد. قسمت دریافت در پایین کتاب را بزنید، بوده است
omidrouzdar در تایپ کردن اشتباه کرده است و الّا مضمون متن گفتارش؛
از برون چون قلب ممسـک رو سیاه است
از درون چون سیم خالص رو سفید است
[quote='omidrouzdar']نقل قول از raha_118:سلام
ضمن تشکر از تلاش دوستان در بار گذاری کتابها ،فایل پس از دانلود باز نشد. لطفا بررسی گردد
با سلاح. لینک فایل مشکلی ندارد. قسمت دریافت در پایین کتاب را بزنید.[/quote]
حالا چرا با سلاح؟!! طفلک یه سوال ساده پرسید؛ نیاز به این همه خشونت نیست;-)
[quote='raha_118']سلام
ضمن تشکر از تلاش دوستان در بار گذاری کتابها ،فایل پس از دانلود باز نشد. لطفا بررسی گردد[/quote]
با سلاح. لینک فایل مشکلی ندارد. قسمت دریافت در پایین کتاب را بزنید.
سلام
ضمن تشکر از تلاش دوستان در بار گذاری کتابها ،فایل پس از دانلود باز نشد. لطفا بررسی گردد
در ویکی پدیا فارسی میتوان سرگذشت بیرون انداختن بسیاری از ایرانیان را از عراق خواند: متن لینک که بیشترش را همین صدام گجسته انجام داد. با این روی، همیشه میگویند ایرانیان نژادپرست هستند و از تازیان بدشان می آیند، یا نمونه دیگرش آن است که ما دریای عمان را نگفتیم دریای ایران، با این روی، تازیان خلیج فارس یا شاخاب پارس را خلیج عربی خواندند. سپس برخی میگویند ایرانیان با عربها دشواری دارند. ویکی پدیا میگوید "تعداد ایرانیان که از عراق به ایران بازگردانده شدند روشن نیست ولی میان ۳۵۰ تا ۶۵۰ هزار تن برآورد می‌شود" گذشته از این بحرین دارد مهاجر یا دَیدَیننده تازی از عربستان سعودی میگیرد تا اندازه جمعیت یا چَپیره ایرانیان را در خودش کم کند.
صدام، زندگی مخفی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک