رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اندیشه عدم خشونت
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 20 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 20 رای
در این کتاب، پژوهنده ذیل چهار محور اساسی با نگرشی تاریخی ریشه‌های عدم خشونت را برمی‌شمارد. در بخش نخست، ریشه‌های خشونت در برخی مکاتب دینی، اعتقادی بررسی و تبیین می‌شود که از آن جمله است :«لائوتسه و تائو»، «تعالیم بودا»، «بهگود گیتا»، «آیین جین»، «زردشت و دین زردشتی»، «کتاب مقدس» و «حضرت مسیح» در این بخش همچنین مولف به بیان دیدگاه‌های برخی اندیشمندان از جمله :«سعدی» و «فرانسیس آسیزی» اهتمام می‌ورزد ; محور دوم به اندیشه و فعالیت‌های بنیانگذاران فرهنگ عدم خشونت اختصاص دارد که عبارت‌اند از :«هنری دیویدتورو»، «لئو تولستوی»، «مهاتما گاندی» و «مارتین لوترکینگ» ;محور سوم، بررسی شیوه‌های مبارزه‌ای چهار شخصیت کنونی عدم خشونت است :«نلسون ماندلا»، «دزموند توتو»، «دالایی لاما» و «مادر ترزا» .محور چهارم نگاهی است گذرا به شخصیت‌ها و جنبش‌هایی که در بیست سال اخیر نمایان‌گر عدم خشونت بوده‌اند ;مانند :«اسکو یول»، «مبارک اواد»، «الیاس شکور»، «جنبش راه عدم خشونت»، «بریگاردهای صلح جهانی»، «مرکز فلسطینی بررسی عدم خشونت» و «بنیاد صلح گاندی».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
iutboy
iutboy
1398/07/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اندیشه عدم خشونت

تعداد دیدگاه‌ها:
3
[خود اندیشه عدم خشونت ترویج خشونته]
با سلام ،من هنوز موفق به خواندن این اثر نشدم اما همیشه نظرات را مطالعه می کنم تا ببینم در این عمر کوتاه بشری آیا خواندن کتاب مذکور ارزشمند است یا خیر .و نظر شما توجهم را جلب کرد واقعا شما تصور می نمایید کسی که خشونت را راه رهایی از هر قید و بندی می داند با کسی که برای بدست آوردن حقوق انسانی خویش به عدم خشونت متوسل می گردد هر دو بنوعی خشونت را اعمال نموده اند آیا از نظر شما گاندی و نلسون ماندلا خشن بوده اند ؟
ما اگر از حقیقت خشونت، خرافات را بستوریم و بزداییم دیگر خشونتی باقی نخواهد ماند. به عبارتی بر ضد خشونت حرکت کردن نوعی دفاع از خشونت است.
بر علیه خشونت مارکسیم حرکت کردن نوعی دفاع از مارکسیسم هست
اندیشه عدم خشونت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک