رسته‌ها

پرواز در ملکوت: مشتمل بر آداب الصلاه - جلد 1

پرواز در ملکوت: مشتمل بر آداب الصلاه - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 18 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 18 رای
مشتمل بر آداب الصلاه

«آداب الصلاة»، اثر گران قدر حضرت امام خمینی رحمة‌الله‌علیه ، در بیان تفصیلی آداب قلبی و اسرار معنوی نماز است و تاریخ نگارش آن، شنبه دوم ربیع الاول ۱۳۶۱ ق، (۳۰ فروردین ۱۳۲۱ ش) می‌باشد.
سه سال پیش از تالیف این کتاب، در یکی از تصانیف گران سنگ حضرت امام خمینی رحمة‌الله‌علیه به نام «سر الصلاة»، همین معانی به طور موجز و به زبان خواص اهل عرفان به نگارش درآمده بود، لکن آن حضرت به این منظور که عده بیشتری از مطالب آن فایده برند، به تالیف کتاب حاضر به زبانی ساده تر پرداختند، البته هر دو تالیف به زبان فارسی است.
در ختم کتاب، مصنف بزرگوار می‌فرماید: «مناسب بود که این رساله را با ذکر موانع معنویه نماز از قبیل ریا، عجب و امثال آن، به پایان می‌رساندم، ولی به دلیل شرح بعضی احادیث مربوط به این امور، در کتاب «شرح اربعین حدیث» و نیز به دلیل کثرت اشتغال، از این امر منصرف گشتم».
در مقایسه اجمالی بین کتاب «سر الصلاة» و «آداب الصلاة» مشخص می‌شود که «سر الصلاة» فنی تر است؛ به همین جهت، خلاصه و موجز و پررمز است، اما «آداب الصلاة» به زبان عام تر بیان شده، در نتیجه مفصل تر است، البته عام تر بودن زبان «آداب الصلاة» به معنای این نیست که عامه مردم به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند بلکه نسبت به کتاب «سر الصلاة» عام تر است. در واقع، هر دو کتاب برای اهل سلوک نوشته شده است؛ منتها «سر الصلاة» برای خواص اهل سلوک و عرفان، بلکه برای اخص خواص این طایفه است و «آداب الصلاة» برای عموم این طایفه.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
290
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1398/06/26
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پرواز در ملکوت: مشتمل بر آداب الصلاه - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
2
پرواز در ملکوت: مشتمل بر آداب الصلاه - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک