رسته‌ها
او به تنهایی یک امت بود
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
در تاریخ‌ هرکشور و ملتی، چهره‌های برجسته‌ای وجود دارد که‌ شناخت‌ این‌ چهره‌ها برای فهم‌ و درک‌ هویت‌ تاریخی‌ و فرهنگی‌ هر جامعه‌ بدون‌ آنها ممکن‌ نیست‌. شهید مظلوم دکتر‌ بهشتی از چهره‌های درخشان فکری و سیاسی این مرز و بوم بودکه انقلاب اسلامی ایران به تاریخ اسلام هدیه کرده است.
نام آیت‌الله شهید‌بهشتی برای مردم ایران آشناست. مجاهدت‌های این شهید بزرگوار طی سالیان متمادی برای به ‌ثمررساندن نهضت اسلامی و تلاش‌های بی‌وقفه در جهت تحکیم نظام جمهوری اسلامی در ایران مشهود و مشهور است.
به بیان دیگر شهید بهشتی از همان اوایل انقلاب و سال های غربت، امام راحل و یارانش را تنها نگذاشتند و در راه پیروزی انقلاب و اعتلای این مرز و بوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند و در این راه هم جان خویش را نثارکردند. به یقیین این شهید راه اسلام، گوهری گرانقدری بودکه دشمنان چشم دیدن آن را نداشتند و با وحشیانه ترین راه این شهید را از ما گرفتند.
دکتر بهشتی استراتژیست انقلاب بود و سیره و اندیشه این شهید مظلوم ناشی از ایدئولوژی اسلام بود، او از تبار ابوذر و عمار بود که در راه اسلام شهید شد که امروز همه ملت ایران و یاران از وی به‌ عنوان سیدالشهدای انقلاب اسلامی یاد می‌کنند.
در حقیقت ملت ایران و همه مردم آزاده و دل آگاه جهان این شهید را با عناوینی همچون‌ شهید مظلوم، یک ملت، پاره تن امام، سیدالشهدای انقلاب اسلامی، داشتن اندیشه پویای اسلامی، مجتهد متفکر، شخصیت کم‎نظیر، یک سرمایه، مبتکر، شخصیت جهانی و انقلابی، مظهر ابتکار، شجاع، فرد مجتهد، متدین، علاقه مند به ملت، اسلام و بدرد بخور برای جامعه، سیاستمداری لایق و... می‎شناسند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
488
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1398/06/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی او به تنهایی یک امت بود

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
او به تنهایی یک امت بود
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک