رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
روح اروپا
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 15 رای
در این کتاب مقالات تحلیلی مختلفی جمع آمده و طی آن جنبه‌های اساسی هویت فرهنگی اروپایی، از قبیل دین، هنر و فرهنگ اقتصادی، نیز ساختارهای اساسی هویت هم‌چون اسطوره، دگرباشی و جامعه مدنی به بحث گذاشته شده است.
درک این ضرورت فوریو چروتی نویسنده کتاب «روح اروپا» را بر آن داشته است، تا در این کتاب ضمن اشاره به ضرورتی که اتحادیه اروپا را ناگزیر از دست یابی به هویت مشترک می‌سازد، به تبیین چالش‌های پیش‌روی اتحادیه در این مسیر و اقداماتی که اتحادیه می‌باید در راستای نیل به این هدف انجام دهد‌، بپردازد.
نقل قول بالا از ژاک دلور به خوبی نشان دهنده فهم درست سیاستمداران اروپایی از این واقعیت است که استمرار روند پیشرفت همگرایی اتحادیه نیازمند دست یابی آن به یک مشی سیاسی مشترک است و اتخاذ یک مشی سیاسی مشترک بی‌تردید در گرو دستیابی اتحادیه به یک هویت واحد اروپایی است.
دلور در ابتدا به دستاوردهای اتحادیه اروپا بویژه دستاوردهای اقتصادی این اتحادیه اشاره می‌کند و می‌گوید: وحدتی که با اعلامیه شومان (در مورد تشکیل جامعه ذغال و فولاد اروپا) در سال 1951 کلید خورد،پس از گذشت نزدیک به 6 دهه و پشت سر گذاردن فراز‌و‌نشیب‌های بسیار امروز به اتحادیه‌ای بسیار قدرتمند و تاثیر گذار به خصوص در حوزه اقتصادی بدل شده و بی‌گمان کامل‌ترین نمونه همگرایی منطقه ای در طول تاریخ است.
فهرست

به سوی هویت سیاسی اروپایی / فورو چروتی
دموکراسی اروپایی و اصل مدارا در قانون اساسی: روح اروپا / جوزف اچ. اچ. وایلر
تحکیم اتحادیه‌ی اروپا: نقش شهروندی اروپایی / ریچارد بلامی و آلکس وارلی
عدالت و هم‌بستگی / ماریو تلو و پل مگنت
روح اروپا: آزادی و حقوق / گی هارشر
صلح و جنگ در وجدان اروپایی / فوریو چروتی
مرزهای می براگ
تجلی‌های تاریخی هویت اروپایی و ناکامی‌های آن / انو رودولف
وضعیت اتحایه / جان فیتز موریس
اصطلاح‌نامه / دیمتری د آندره‌ا
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1398/07/27
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روح اروپا

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
روح اروپا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک