رسته‌ها

آیین های روسپیگری و روسپیگری آیینی

آیین های روسپیگری و روسپیگری آیینی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 45 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 45 رای
"آیین‌های روسپیگری و روسپیگری‌ آیینی" اثر س. سیفی قصد ندارد تاریخ باشد، اما می‌کوشد بنیاد این پدیده را در کهن‌ترین سال‌های تاریخ و پیش‌تر از آن، در استوره‌ها بازیابد. به نظر نویسنده؛ تاریخ "بخشی از حافظه مردم را نیز در بر می‌گیرد که می‌توان به سهم خویش از نمونه‌های آن برای پژوهش‌های اجتماعی سود جست."
از روسپیگری به عنوان یکی از کهن‌ترین شغل‌ها در جهان نام می‌برند. برای نویسنده اما این نیز مهم نیست. او می‌کوشد این رفتار را در آیین‌های مذهبی و فرهنگ سالیان پی‌ گیرد و "نقش‌آفرینی آیینی" آن را با توجه به "نشانگان و نشانه‌ها" در هستی اجتماعی انسان امروز بازیابد.
نویسنده به خوبی می‌داند که تابوهای اجتماعی راه را برای جستارهای پژوهشی در این عرصه تنگ می‌کنند. او اما در این اثر می‌کوشد تا با استناد بر سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نبشته‌ها، استوره‌ها، رسم‌ها و آیین‌ها و هنجارهای نانوشته‌ی مردم، دین‌ و باورهای دینی آنان، به تأویل این پدیده بپردازد. در همین راستاست جست‌وجوی او در متن‌های قرآن و کتاب مقدس که او را در سنجه‌های تاریخی از دین‌شناسی تطبیقی به روان‌شناسی تحلیلی، استوره‌شناسی و مردم‌شناسی می‌کشاند تا با بهره گرفتن از آن‌ها به رویکردی متفاوت از پدیده‌هایی واحد دست یابد.
"آیین‌های روسپیگری و روسپیگری آیینی" در نوع خویش، کاری‌ست نو، پژوهشی خواندنی و اثری جذاب که می‌تواند راهگشایی باشد برای کارهایی دیگر در این عرصه.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
312
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
haysana
haysana
1398/05/30
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آیین های روسپیگری و روسپیگری آیینی

تعداد دیدگاه‌ها:
8
[quote='haysana']نقل قول از الموت لاسرائیل:پروژه پلید صهیونیسم به قلم یک خائن خودفروخته خارج نشین برای عادی سازی و تبلیغ فحشا و فساد و منکرات در بین جوانان حزب اللهی و انقلابی مملکت صاحب الزمان. وای بر ملکی که کتاب برتر هفنه اهل کتاب و اهل تدبرش در مورد لهو و لعب و فسق و فجور باشد. ریشه عناد با انقلاب و اسلام را باید در بین همین روشنفکر نماهای اصلاح طلب جستجو کرد. مرگ بر اسرائیل.
حتی اگر بخواهیم با پنجره شما به جهان بنگریم، اسراییل روزی نابود خواهد شد که دانش و خردورزی به گونه ای جای ایدئولوژی را بگیرد، که در دو سطر نوشته، کلماتی همانند پلید، خائن، خودفروخته، تبلیغ فحشا و فساد و منکرات، لهو و لعب و فسق و فجور، عناد، روشنفکرنما و مرگ به کار نبریم.[/quote]
ما به بصیرت بسنده میکنیم. ما گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستیم نیازی به افاضات روشنفکری غربزده نداریم. مرگ بر اسرائیل.
[quote='spiderman2019']همانا به شما می گویم باجگیران و فاحشگان پیش از شما در ملکوت خداوند وارد می شوند (عهد جدید)[/quote]
روشنفکرنماهای اصلاحطلب باید هم به انجیل و تورات استناد کنند. کتاب مقدس صهیونیزم تورات تحریف شده است ولی ما قرآن را داریم که معجزه ابدی رسول مهربانیهاست. مرگ بر اسرائیل.
[quote='mohsen100']نقل قول از الموت لاسرائیل:پروژه پلید صهیونیسم به قلم یک خائن خودفروخته خارج نشین برای عادی سازی و تبلیغ فحشا و فساد و منکرات در بین جوانان حزب اللهی و انقلابی مملکت صاحب الزمان. وای بر ملکی که کتاب برتر هفنه اهل کتاب و اهل تدبرش در مورد لهو و لعب و فسق و فجور باشد. ریشه عناد با انقلاب و اسلام را باید در بین همین روشنفکر نماهای اصلاح طلب جستجو کرد. مرگ بر اسرائیل.
دوره شما تمام شد[/quote]
فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ
به فضل الهی و پس از نابودی اسرائیل و استکبار و ایادی پلیدش در داخل مملکت اسلامی که همانا اصلاحطلب های ملعون هستند، دوره بچه حزب اللهی های گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان تازه شروع میشود. ان شأ الله تک تک جرثومه های لعین ضد انقلاب و اسلام را مانند اصلاحطلبها و سلطنت طلبها و منافقین رو از مملکت صاحب الزمان بیرون میکنیم. مرگ بر اسرائیل.
[quote='الموت لاسرائیل']پروژه پلید صهیونیسم به قلم یک خائن خودفروخته خارج نشین برای عادی سازی و تبلیغ فحشا و فساد و منکرات در بین جوانان حزب اللهی و انقلابی مملکت صاحب الزمان. وای بر ملکی که کتاب برتر هفنه اهل کتاب و اهل تدبرش در مورد لهو و لعب و فسق و فجور باشد. ریشه عناد با انقلاب و اسلام را باید در بین همین روشنفکر نماهای اصلاح طلب جستجو کرد. مرگ بر اسرائیل.[/quote]
حتی اگر بخواهیم با پنجره شما به جهان بنگریم، اسراییل روزی نابود خواهد شد که دانش و خردورزی به گونه ای جای ایدئولوژی را بگیرد، که در دو سطر نوشته، کلماتی همانند پلید، خائن، خودفروخته، تبلیغ فحشا و فساد و منکرات، لهو و لعب و فسق و فجور، عناد، روشنفکرنما و مرگ به کار نبریم.
همانا به شما می گویم باجگیران و فاحشگان پیش از شما در ملکوت خداوند وارد می شوند (عهد جدید)
[quote='الموت لاسرائیل']پروژه پلید صهیونیسم به قلم یک خائن خودفروخته خارج نشین برای عادی سازی و تبلیغ فحشا و فساد و منکرات در بین جوانان حزب اللهی و انقلابی مملکت صاحب الزمان. وای بر ملکی که کتاب برتر هفنه اهل کتاب و اهل تدبرش در مورد لهو و لعب و فسق و فجور باشد. ریشه عناد با انقلاب و اسلام را باید در بین همین روشنفکر نماهای اصلاح طلب جستجو کرد. مرگ بر اسرائیل.[/quote]
دوره شما تمام شد
دوستان عزیز! هدفم دفاع از نویسنده این تحقیق نیست! اما سبک شعاری و ناسزاگویی کاربر «الموت لاسرائیل» بهترین خدمت رو به نویسنده ی این تحقیق می کنه.
کاربر الموت لاسرائیل!!! چرا این قدر دور از موضوع حرف می زنید؟ بدون این که تعریف روشن فکر رو بدونید میاین الکی آسمون ریسمون می کنین! این نوشته که مثلاً عنوان تحقیق داره و به راحتی قابل نقد و رد کردن هستش.- چه ربطی به اصلاح طلب و اصلاح طلبی داره؟
آیین های روسپیگری و روسپیگری آیینی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک