رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دیوان اشعار علامه حسن زاده آملی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
مجموع سروده‌هاى معظم له در دیوانى مدون و به دیوان اشعار نام گرفته است.دیوان مزبور شامل بخشهاى مختلفى چون غزلیات، قصاید، رباعیات، ترجیع بند، پندنامه و دفتر دل است.در این میان دفتر دل را شأنى بسزاست که بعدد حروف بسم الله الرحمن الرحیم، نوزده بند است و هر بند در یک موضوع تکوینى.
دیوان اشعار حسن‎زاده آملی، مجموعه اشعار حسن حسن‎زاده آملی است که توسط سید سعید هاشمی، تحقیق شده است.
استاد مهدی الهی قمشه‎ای در تقریظ خویش، در مورد دیوان علامه حسن‎زاده بیان می‎دارد که: استاد دانشمند، اشعار آبداری برای نشر معارف الهی و ترغیب نفوس شیّق به کمال و روح‎های عالی طالب حقایق، این اشعار را که مضامینش همه طبق اخلاق فاضله و توحید و تزکیه و تربیت روح است بدین مقصد عالی سروده و از طبع وقّاد خداداد گوهرفشانی کرده است.
کتاب، مشتمل است بر مقدمه محقق، تقریظ مهدی الهی قمشه‎ای و مجموعه اشعار متشکل از صدوچهل‎ودو غزل، هجده قصیده، بیست‎‎وچهار مثنوی، قطعه، تعدادی رباعی و دوبیتی، ترجیع‎بند، منظومه بلند دفتر دل، اشعار عربی، سایر موارد و ابیات تبری.
با مطالعه دیوان علامه نکات قابل توجهی به دست می‎آید و معلوم می‎شود که ایشان در اشعارشان به چه موضوعات و مباحثی اهتمام ورزیده است. اولین و بارزترین موضوع مد نظر ایشان عرفان است که می‎توان گفت در واقع، دیوان او چیزی جز عرفان نیست .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sham0
sham0
1398/05/23
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دیوان اشعار علامه حسن زاده آملی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دیوان اشعار علامه حسن زاده آملی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک