رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
رویین تنی و جاودانگی در اساطیر
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 21 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 21 رای
هدف از این پژوهش، آگاهی بیشتر از زندگانی اسطوره‌هایی است که خصلت رویین‌تنی (آسیب‌ناپذیری) دارند و به همین علت، سمبل آرزوهای بشری هستند. این اسطوره‌ها عبارت‌اند از: اسفندیار کیانی (ایرانی)، آشیل (یونانی)، زیگفرید (ژرمنی)، بالدار (اسکاندیناوی)، شمشون (یهودی) و گیل گمش (سومری) گفتنی است دو اسطوره‌ی اخیر به این دلیل که شمشون، یهودی اسطوره‌ای است برگزیده از سوی یهوه و دارای قدرتی فوق بشری که راز آن در بقای موی سر اوست و "گیل گمش"، اسطوره‌ای است که در جست و جوی راز جاودانگی است در شماره اسطوره‌های روئین‌تن به حساب می‌آیند. نگارنده درباره جنگ رستم اسفندیار و این اسطوره، تصریح می‌کند که: "این جنگی دینی است و برای اسفندیار، غزوه به شمار می‌رود و به عبارت دیگر، جنگی است اعتقادی بین پیروان آئین مهر و پیروان آئین نو زرتشت. در این ستیز (کهنه و نو) به فرض این که در درون اسفندیار برای دست‌‌یابی به قدرت عطش و یا برای رسیدن به تاج و تخت، شیفتگی‌ای هم باشد، بدیهی است که این مورد غیر معقولی نخواهد بود، زیرا غریزه‌ی قدرت‌طلبی در افراد بشر وجود دارد، منتهی با شدت و ضعف. در اسفندیار هم این غریزه به علت انسان بودن هست و امکان دارد ضمن شمشیر زدن برای گسترش دین بهی، آرزوی رسیدن به تاج و تخت را هم داشته باشد". از دیگر موارد مهم این که شخصیت‌های شاهنامه قبل از ظهور زرتشت پیامبر، پیرو آئین مهر بوده‌اند که نگارنده در این خصوص به تفصیل سخن گفته و در اثبات آن در حد توان کوشیده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
tahqiq
tahqiq
1398/05/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی رویین تنی و جاودانگی در اساطیر

تعداد دیدگاه‌ها:
1
بسیار کتاب سترگ و ارزشمندی ست. این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که برخی از محققین اسفندیار (اسپِنتَ داتَ-آفریده ی مقدس) را همان زرتشت گرفته اند که صورت پهلوانی گرفته است.
رویین تنی و جاودانگی در اساطیر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک