رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
درسنامه آشنایی با تاریخ اسلام 1
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 9 رای
درس‌نامه آشنایى با تاریخ اسلام (پیام‌آور رحمت)، اثر سید على میرشریفى (متولد قم، 1337ش) است که در آن، یک دوره حوادث تاریخ اسلام را از آغاز تا رحلت پیامبر(ص) به‌صورت آموزشى براى نسل نو و آموزش روحانیون در دو جلد (15 درس) توضیح داده است.
کتاب حاضر، از مقدمه ناشر (معاونت آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبرى) و دو مقدمه نویسنده و متن اصلى (شامل دو جلد: ج1: درس‌هاى 1-8 و ج2: درس‌هاى 9-15) تشکیل شده است.
روش نویسنده در این کتاب، نقل روایات تاریخى همراه با تحلیل آن‌ها است. او مطالب را به‌صورت درسى تنظیم کرده و به همین جهت، در آغاز هر درس هدف‌هاى آموزشى را توضیح داده و در پایان هر درس، خلاصه مطالب آن درس و نیز خودآزمایى مربوط به آن را آورده است.
در آغاز جلد یک و جلد دو این کتاب، فهرست تفصیلى مطالب آمده، ولى فهرست منابع فقط در پایان جلد دوم ذکر شده است. متأسفانه فهرست‌هاى فنى فراموش شده است. هرچند کتاب حاضر دو جلدى است، ولى انتشارات سمت آن را قبلا در سال 1385ش، به‌صورت یک جلدى و به نام «پیام‌آور رحمت» منتشر کرده است.
کتاب حاضر، مستند است و نویسنده براى بیان ارجاعات و منابعش از روش درون‌متنى استفاده کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hasan_m23
hasan_m23
1398/05/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی درسنامه آشنایی با تاریخ اسلام 1

تعداد دیدگاه‌ها:
1
متنی در حاشیه کتاب
کتابی خواندنی و قابل استفاده که تأمل در آن به دوستان پیشنهاد می‌شود.
درسنامه آشنایی با تاریخ اسلام 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک