رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

قدرت کلام: درس‌هایی از سخنرانان بزرگ تاریخ

قدرت کلام: درس‌هایی از سخنرانان بزرگ تاریخ
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 18 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 18 رای
نویسنده: سیمون میر، جرمی کوردی

«سخنرانی مهم و مشاهده یک سخنران قهار و شنیدن سخنانش یک تجربه دلگرم کننده و الهام بخش است و می‌تواند مواقعی که دور و برمان نومیدی موج می‌زند، به ما دلداری دهد و شجاعت بخشد.» در کتاب حاضر راه‌کارهای تبدیل شدن به یک سخنران چیره‌دست، از لابه‌لای سخنرانی‌های مهم تاریخ استخراج شده و در اختیار مخاطب قرارگرفته است. «سالوادور آلنده»، «ناپلئون بناپارت»، «بیل کلینتون»، «چارلز دیکنز»، «آدولف هیتلر»، «نسلون ماندلا»، «جرج واشنگتن» و ...، از جمله افرادی هستند که سخنرانی‌های ایشان در این اثر بررسی شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
« سخنوری عالی باید الهام‌بخش و روشنگر باشد. بارها تاریخ جهان شاهد بوده که سخنرانی‌ها توانسته‌اند ملتی را تسکین بخشند یا گروهی را برانگیزند. سخنرانی می‌تواند افراد را ترغیب به جنگیدن یا مبارزه با بی‌عدالتی کند. سخن می‌تواند مردمان را به فداکاری وادارد بر یوغ تعصب یا فقر غلبه کنند. سخن می‌تواند مردم را علیه ظلم، نژادپرستی و تعصب بشوراند.
از دیگر سو، سخن می‌تواند منشاء اعمال غیرانسانی، نفرت، شکنجه، پیش داوری، خشونت و نابودی بی‌حد و حصر باشد. سخنان بزرگ منشانه، تأثیر نیرومندی بر مخاطب می‌نهند و موجب انقلاب یا دلزدگی می‌شوند.
جملات هوشمندانه که با مهارت بیان شوند تا ابد بر لوح ذهن شنونده نقش می‌بندند و جزو حافظه جمعی جامعه می‌شوند. علاوه بر آن سخن دارای بار عاطفی است که ما را تکان می‌دهد. اشک از دیدگان جاری می‌کند؛ ما را متواضع، خشمگین یا انتقامجو می‌کند و سخن یا سخنگو را جاویدان و به یادماندنی.
البته تمام سخنان بزرگ نباید موجب گریستن شود یا ما را به مبارزه فراخواند بلکه باید به ما آرامش بخشد تا دربارۀ محتوای کلام و گویندۀ مطلب احساس راحتی کنیم. در واقع، سخنرانی باید ما را به توجه کامل به سخنرانی و کلام او وادارد».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
omidrouzdar
omidrouzdar
1398/04/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قدرت کلام: درس‌هایی از سخنرانان بزرگ تاریخ

تعداد دیدگاه‌ها:
2
[quote='فرزانه اصلانپور علمداری']سلام بر شما
چرا بنده قادر به دریافت هیچ کتابی نیستم؟[/quote]
کاربر گرامی مشکلی برای دریافت کتاب وجود ندارد. گزینه دریافت در قسمت زیرین کتاب قرار دارد. به این عکس توجه کنید:
http://uupload.ir/files/kb08_img1.jpg
امتیاز شما برای دریافت کتاب کافی نیست:
https://ketabnak.com/sponsors
سلام بر شما
چرا بنده قادر به دریافت هیچ کتابی نیستم؟
قدرت کلام: درس‌هایی از سخنرانان بزرگ تاریخ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک