رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
انقلاب و رفرم
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 16 رای
نویسنده:
مترجم:
وحید تقوی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 16 رای
از مقدمه کتاب:
پل ماتیک در ایران ناشناخته است و تا آنجا که من اطلاع دارم، از او کتابی به فارسی ترجمه و منتشر نشده است. اما در جنبش چپ جوامع سرمایه داری پیشرفته، او به عنوان یکی از فعالین و نظریه پردازان مهم کارگری و مارکسیستی معروف است. ماتیک پیش از مرگ خود دستنوشته های کتاب حاضر را به اتمام رساند و بیماری به وی مهلت نداد تا آن را ویراستاری نماید. از همین روست که در اینجا و آنجا فرمول بندی هایش، برخلاف نوشته های پیشینش نادقیق و حتی در برخی موارد بر خلاف نظرات خودش می باشد. فرزند ماتیک در سال 1983، یعنی دو سال پس از درگذشت پدرش، آن دستنوشته ها را به صورت کتاب با همان عنوان "مارکسیسم: آخرین پناهگاه بورژوازی؟" منتشر ساخت و در مقدمه خاطر نشان نمود که اگر خودش زنده بود و آن را ویراستاری می کرد، به طور قطع بخش هایی را حذف، اضافه و یا تدقیق و ترمیم می نمود.
پل ماتیک در این کتاب یک تحلیل همه جانبه، مادی و دیالکتیکی از ریشه های مادی ظهور، عروج و غلبه رفرمیسم در جنبش مارکسیستی ارائه می دهد و تحولات آن را در ارتباط مستقیم با تحولات اقتصادی و سیاسی سرمایه داری و جنبش کارگری در کل بررسی می کند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Nader1001
Nader1001
1398/03/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی انقلاب و رفرم

تعداد دیدگاه‌ها:
1
یکی از نوشته‌های خوب پاول متیک.
با توجه به این که وحید تقوی قبل‌ترها از چپ شورایی در سایت کنکاش مطالبی ترجمه کرده به احتمال زیاد ترجمه‌ی قابل قبولی در این چاپ داشته باشه.
متاسفانه مقدمه‌ی مترجم کمی ناجالب بود که برای مثال اصطلاح «جوامع سرمایه‌داری پیشرفته» که زیر سوال است رو به کار می‌بره و یا بدون استناد به چیزی مدعی است که «از همین روست که در اینجا و آنجا فرمول بندی هایش، برخلاف نوشته های پیشینش نادقیق و حتی در برخی موارد بر خلاف نظرات خودش می باشد.».
در شرح تاریخچه‌ی چپ شورایی اروپا هم کاستی‌هایی در مقدمه‌ی مترجم است که می‌شد کامل‌تر و مستند‌تر باشد.
و به مراتب بهتر بود اگر بخش اول که در حدود ۱۰۰ صفحه می‌شود رو هم ترجمه می‌کرد تا کتاب کامل در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.
با تمامی این‌ها، دو بخش ترجمه‌شده جالب هستند و به موضوعاتی اشاره دارد که چندان در جنبش موسوم به چپ ایران مطرح نشده.
انقلاب و رفرم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک