رسته‌ها
M - قاتل
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 8 رای
نویسنده:
مترجم:
هوشنگ طاهری
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 8 رای
ام یا ام - شهری به دنبال یک قاتل می‌گردد (به آلمانی: M - Eine Stadt sucht einen Mörder) فیلمی به کارگردانی فریتس لانگ با بازی پیتر لوره، محصول سال ۱۹۳۱ است. فریتس لانگ و همسرش تئا فن هاربو نویسندگان این فیلم بودند. ام اولین فیلم ناطق لانگ بود. این فیلم امروزه کاری کلاسیک محسوب می‌شود و لانگ خودش آن را بهترین فیلمش می‌دانست.
شخصیت "ام" نه تنها در حقیقت ، پدر همه قاتلین زنجیره ای شخصیت های سینمایی است که گذشته آزاردهنده ای داشته و قبلا از نظر روحی مرده اند، بلکه حتی بازسازی فیلم در سال 1951 که بسیار هم خوب از آب درآمده نیز به پای نسخه اصلی آن نمی رسد و این فیلم همچنان شاهکاری در ژانرجنایی در شاخه قتل های زنجیره ای است.

سخن مترجم:
فریتس لانگ در این سناریو سعی کرده است تا آنجا که ممکن باشد از بکار بردن اصطلاحات سینمایی که درکش برای غیر متخصصین ایجاد اشکال می کند، جلوگیری نماید. باین علت مثلا به جای بکار بردن اصطلاحات Close-up و یا Medium Close-up از کلمات ساده ای نظیر "تصویر درشت یا بزرگ" استفاده کرده است که البته چندان دقیق نیست اما مفهوم را می رساند. ضمنا در آغاز هر پلان، شماره آن را نوشته است و از بکار گرفتن کلماتی نظیر total و از این قبیل که نمایشگر چگونگی فرم پلان فیلم برداری شده است نیز به منظور آسان شدن خواندن سناریو اجتناب کرده است.
ضمنا یادآور می شود که حرف (M) نخستین حرف از کلمه آلمانی Mörder به معنی قاتل است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
196
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sadnaee
sadnaee
1398/03/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی M - قاتل

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
5 مگابایت
M - قاتل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک