رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
عرفان عاشورایی
امتیاز دهید
5 / 5
با 4 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 4 رای
این کتاب بیش از آنکه جنبه تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشد؛ خاستگاه جریان روحی و معنوی است؛ یعنی از آموزه های امام حسین (ع) الهام گرفته شده و به تعداد 72 تن شهدای کربلا،این کتاب دارای 72 پند عرفانی است.
نام کتاب "عرفان عاشورایی" ترکیب معناداری است که از حقیقت عرفان در قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا متبلور شده است و ما تلاش کردیم این عرفان مشهود و ناب الهی را در قالب ظرف و ظرفیت عاشورا ببینم و دلیل اصلی این عرفان ناب،عرفان جامع یک جانبه و درونگرای محض امام حسین (ع) است.
کتاب به کسانی که وارد عرفان های بدلی و مدرن شده اند کمک می‌کند تا عرفان حقیقی را پیدا کنند و اگر ما خواهان صداقت هستیم؛باید به دنبال سرچشمه اصلی و حقیقی برویم و از جویبارها عبور کنیم؛پس عرفان جامع یعنی امام حسین (ع) در عمل و در جریان عاشورا به خوبی هویدا است.
این کتاب رستاخیز کلمات عاشورایی و عرفانی است که اگر این کتاب را سلوک سروده نینوایی بدانیم ،شاید گزاف نگفته باشیم. ما تا به حال سوگ سروده عاشورا را به خوبی نشان داده ایم ،اما سلوک سروده عاشورا که سالکان را به کار آید و در باب عرفان سخن بگوید؛کم داشته ایم که این کتاب در این زمینه حق را به جا آورده است.
کتاب "عرفان عاشورایی" کار تحقیقی و پژوهشی نیست و دلنوشته ای از عاشورا و غلغله ای است که در ذهن و ضمیر نویسنده ایجاد شده و تبدیل به اشک روح نویسنده بر روی کاغذ شده است.
نویسنده درعین حال از زمانه دورنمانده و به عرفان های نوظهور و سراب گونه اشاره کرده است و محتوایی متحرک و گویا دارد که خواننده گویی در حادثه عاشورا حضور دارد و نقدی که وجود دارد در این کتاب از آیه های قرآن و اصطلاحات عرفانی استفاده شده که باید در پاورقی به معنای آنها اشاره می‌شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
assadullahhussaini
assadullahhussaini
1398/03/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عرفان عاشورایی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
عرفان عاشورایی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک