رسته‌ها
روشنایی ماه اوت
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 31 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 31 رای
✔️ رمان روشنائی ماه اوت، تراژدی ای تمام عیار در برابر مقاومتی امیدوارانه در مواجهه با مرگ را به تصویر می کشد و برخی از به یاد ماندنی ترین شخصیت های ویلیام فاکنر را به مخاطبین معرفی می کند: دختری روراست و نترس به نام لنا گرو که به دنبال پدر بچه ی به دنیا نیامده اش می گردد؛ کشیشی به نام گیل هایتاور که تنها و منزوی شده و رویای پیروزی در منازعه را در سر می پروراند و در نهایت، خانه به دوشی مستأصل و اسرارآمیز به نام جو کریسمس. روشنائی ماه اوت با به تصویر کشیدن میراث دو رویداد تاریخی مهم در آمریکا، مانند سفری مسحورکننده به دل کابوسی از مشکلات نژادی، دینی و اجتماعی است و مخاطب را در داستان کم نظیر خود، غرق می کند.
این کتاب یکی از آثار مشهور فاکنر است که نام آن تقریبا در تمامی لیست‌هایی که از رمان‌های منتخب دنیا تهیه شده به چشم می‌خورد و در ژانر گوتیک جنوبی و با رویکرد مدرنیسم نوشته شده است.
این کتاب روش‌های مناسب و نامناسب جستجوی خویشتن را ارائه نموده، در بخشی از آن کریسمس از مشکلات خود فرار می‌کند و به دلیل کمبودهایش با دیگران خشونت می‌کند و در قسمت‌های دیگر داستان شخصیت‌هایی مانند لین و بیرون کمبودهای خود را تحمل می‌کنند و از بار مسئولیتی که زندگی به آنها تحمیل می‌کند شانه خالی نمی‌کنند. همچنین هایتاور می‌آموزد که دستیابی به خودشناسی به هیچ وجه با فرار کردن از مشکلات به دست نمی‌آید و فرد باید برای کسب دانش در رابطه با خودش با مسائل و مشکلات روبرو شود.
همانند اکثر آثارش، فاکنر در کتاب روشنایی ماه اوت با رویکرد مدرنیسم به داستان سرایی پرداخته، و از روایت مرسوم خودداری کرده تا بتواند ویژگی‌های ذاتی و منشأ تصمیمات شخصیت‌های داستان را نمایان سازد. وی همچنین به خاطر اشتیاقش به تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر زندگی مردم، زمان داستان خود را در دوران پس از جنگ داخلی آمریکا قرار داده و چگونگی تلاش مردم برای بازسازی مجدد ارزش‌ها و ساختارهای اجتماعی را نقل می‌کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
500
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sadnaee
sadnaee
1398/02/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روشنایی ماه اوت

تعداد دیدگاه‌ها:
2
کتب بسیار خواندین من که از خواندن آن لذت بردم و درواقع تحت تاثیر شخصیت های این داستان قرار گرفتم
کاش سال انتشار کتابها رو مثل قدیم می نوشتید.
روشنایی ماه اوت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک