رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نقد ادبی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 22 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 22 رای
از پیشگفتار کتاب:
برنامه من در این کتاب این بوده است که بعد از اشاره ای به قدمای یونان و نقد مسلمین و ایران و هند به نقد ادبی در قرن بیستم بپردازم. در کتاب ریچز و رنه ولک و بسیاری دیگر از غربیان از وضع و حال نقد ادبی و آثار و افکار منتقدان ادبی در سده های میانین هم بحث شده است که چندان به درد خوانندگان ایرانی - مخصوصا در مراحل اولیه آشنایی با نقد ادبی - نمی خورد. امروزه آنچه نقد ادبی خوانده می شود، آشنایی با همین نظریه های ادبی قرن بیستم است.
در همه مباحث از محاکات گرفته تا فرمالیسم روسی و هرمونتیک، بنای من بر اختصار و ذکر مطالب مهم و اساسی بود نه شرح و توضیح تام و تمام مطلب، چه در آن صورت باید این کتاب را در چند جلد می نوشتم. اما بعد از این سابقه دراز مدت در کار معلمی البته نمی توانم از یک حد مشخصی مختصرتر بگویم و بنویسم زیرا همواره هدف تبیین و روشن کردن مطلب ناخودآگاه در ذهن من است، از این رو شاید بعضی از فصول کتاب نسبت به فصول دیگر مفصل جلوه کند که در این صورت ضرورتی در کار بوده است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sadnaee
sadnaee
1398/05/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نقد ادبی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
در دانلود حافظ شناسی واقعا استفاده کردم با تشکر.
نقد ادبی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک