رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تاریخ روابط خارجی ایران در دوره اول مشروطه

تاریخ روابط خارجی ایران در دوره اول مشروطه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
از متن کتاب:
ایران بیش از یک قرن مرکز رقابت سیاسی و اقتصادی روس و انگلیس بود. در سالهای پیش از استقرار مشروطه، نفوذ روسیه تزاری در ایران پیشی و برتری جست. نیروی مجهز قزاق ایران زیر نظر و فرماندهی افسران روسی بود. راهسازی انزلی به قزوین، قزوین به همدان، تبریز به قزوین و سیستان به مشهد و امتیاز خط آهن جلفا به تبریز و صوفیان به دریاچه ارومیه، در اختیار شرکتهای روسی یا بانک استقراضی روس قرار داشت.
بانک استقراضی روس در تهران و مشهد و بسیاری از شهرهای مهم ایران فعالیت اقتصادی داشت. بندرگاه انزلی پایگاه دریایی روس بود. ادارات پستی و خطوط تلگراف و تلفن روس در مشهد و سیستان و گرگان مشغول کار بود و کمپانی روسی لیانازف امتیاز شیلات سواحل دریای خزر را برای صید ماهی در دست داشت. کمپانی های روسی در مشهد و رشت و انزلی و بابل فعال بودند. سرکنسول گری ها و کنسول گری های روسیه علاوه بر شهرهای شمال و شمال غربی و شمال شرقی ایران، در همدان و کرمانشاه و کرمان و بوشهر و بندرعباس نیز گشوده بود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1398/01/09
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ روابط خارجی ایران در دوره اول مشروطه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تاریخ روابط خارجی ایران در دوره اول مشروطه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک