رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نظریه اجتماعی و عمل سیاسی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 13 رای
نویسنده:
مترجم:
محمد زارع
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 13 رای
نگارنده از طرح مباحث این كتاب، دو هدف را پیش روی دارد: نخست، می‌خواهد خطوط كلی عقاید اصلی و رایج در باب ارتباط نظریه اجتماعی با عمل سیاسی را ترسیم كند و از سوی دیگر، در صدد بسط موضعی انتقادی نسبت به این عقاید است.
به تصریح نگارنده: "پرسش كلی این كتاب این است كه دانش ما درباره زندگی اجتماعی چگونه زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا باید قرار بدهد. نظریه اجتماعی و فلسفه سیاسی معمولا با هم در نظر گرفته نشده‌اند، یعنی در یك سو، نظریه اجتماعی واقع شده كه در پی تبیین رفتار اجتماعی است و در طرف دیگر، فلسفه سیاسی قرار دارد كه راه‌های استفاده از نظریه‌های اجتماعی برای تغییر رفتار اجتماعی را به ما پیشنهاد می‌كند، و كسی به وجود ارتباط ضروری میان این دو نیندیشیده است. به طوری كه اكنون ما به وجود تمایزهای قاطع میان دانش و كاربردهای آن، مسائل فلسفه‌ی علم اجتماعی و مسائل فلسفه سیاسی، فعالیت علمی و فعالیت سیاسی، وخلاصه میان نظریه و عمل كاملا عادت كرده‌ایم".
كتاب با این مباحث شكل گرفته است: علم اجتماعی پوزیتوسیستی و سیاست فناورانه، انتقادهایی بر نظرگاه پوزیتویستی علم اجتماعی و سیاست، نظریه‌ای دیگر: علم اجتماعی تفسیری، و آینده: بسط علم اجتماعی انتقادی.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1398/05/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نظریه اجتماعی و عمل سیاسی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نظریه اجتماعی و عمل سیاسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک