رسته‌ها

چگونه انسان غول شد - جلد 1: داستان تکامل انسان

چگونه انسان غول شد - جلد 1: داستان تکامل انسان
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 34 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 34 رای
از متن کتاب:
روزگاری بود که انسان غول نبود، موجودی بینوا بود. خداوند جهان پیرامون خود نبود، بنده فرمانبرداران بود و همچون ددان و پرندگان جنگل، فاقد توانایی و آزادی بود. شاید با شگفتی از خود بپرسید:"مگر ددان و پرندگان جنگل آزاد نیستند؟ مگر سنجاب وحشی در جنگل به آزادی از درختی به درخت دیگر نمی جهد؟ مگر سنجاب های جنگل در قفسند؟ دارکوب آزادانه به هر یک از درختان غوشه که دلخواه اوست نوک میزند، آیا اسیر جنگل است؟"
درست است. دارکوب با طناب به درختان بسته نشده و سنجاب جنگلی اسیر قفس نیست. کسی هرگز چنین چیزی ندیده است و هرگز هم نخواهد دید. با این وصف هم سنجاب جنگلی در زنجیر است و هم دارکوب وحشی در قفس، ولی در زنجیر و قفسی که به چشم نمی آیند.
روزگاری انسان نیز در قفسی نادیدنی می زیست و گرفتار زنجیرهای نادیدنی بود. اگر بخواهیم بدانیم که انسان چگونه زنجیرها را گسست و از قفس خود بیرون آمد، باید به جنگل ها رو کنیم و ببینیم خویشاوندان او که هنوز در آنجا زندانی هستند چگونه به سر می برند...

فهرست:
بخش نخست: آغاز زندگی غول
1. قهرمان نادیدنی
2. قهرمان ما و خویشاوندانش
3. نقش دستها
4. پایان یک جهان و آغاز جهانی دیگر
5. مدرسه هزار ساله

بخش دوم: غول در راه تکامل
1. در خانه متروک
2. سخنی با نیاکان
3. بهار بزرگ
4. عقربک زمان به پیش می رود
5. مبارزه میان دنیاها
6. ابزار زنده
7. جهان گسترش می یابد
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
289
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/11/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چگونه انسان غول شد - جلد 1: داستان تکامل انسان

تعداد دیدگاه‌ها:
4
این کتاب مقداری قدیمی است و در نتیجه نظریات تکاملی آن هم تا حد زیادی رد یا اصلاح شده است . برای آگاهی از نظرات قدیمی تکامل انسان خوب است ولی باید به دید نقد خوانده شود .
نسخه اصلی در دهه 1960 یا قبل تر نوشته شده است .
در کتاب خدا خلقت انسان و اینکه آدمی بر صورت خدا آفریده شده است و آیینه تام حضرت الهی است به گونه ای زیبا و عمیق بیان شده است. قران کریم می فرماید هنگامی که خدا انسان را آفرید و از روح خویش در او دمید از فرشتگان خواست بر او سجده کنند و خدواند فرمودند: فتبارک الله احسن الخالقین . جای تأسف است که نظریه های گذرای عالم نمایانی چون داروین جای آموزه های حکمای این مرز و بوم را گرفته اند.
اول رفیق ثمّ الطریق، این کتاب بسیار جذاب به همراه دوجلد دیگرش راهنمای مناسبی برای شناخت واقعیت های شگفت انگیز تکامل بشر هستند
تو قصه ی عاشـقان همی کم شـنوی
بشنو بشنو که شنیدنش خوش باشد
چگونه انسان غول شد - جلد 1: داستان تکامل انسان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک