رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دانش پیشینیان
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 9 رای
نویسنده:
مترجم:
حسن سالاری
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 9 رای
آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید «کاغذ نخستین بار چگونه ساخته شد؟»، «چه کسی نخستین نقشه را طراحی کرد؟» یا «چگونه مصریان باستان توانستند اهرام بزرگ را بسازند؟» آیا می‌خواهید برای خودتان ساعت آفتابی بسازید و یاد بگیرید که چگونه زمین‌لرزه را تشخیص دهید یا چگونه دوربین عکاسی بسازید؟ آیا می‌خواهید بدانید «چه ‌کسی نخستین بار دلیل علمی پدیدآمدن رنگین‌کمان را بیان کرد؟»، «چگونه ایرانیان از آب و باد برای انجام کارها بهره بردند؟» یا «چگونه خودتان می‌توانید بستنی درست کنید؟»
اگر پاسختان مثبت است، می‌توانید کتاب «دانش پیشینیان» را ورق بزنید. چیزهای بسیاری در آن پیدا خواهید کرد که ممکن است برایتان بسیار جالب باشد. این کتاب ما را به روشی‌ جالب، با برخی از پیشرفت‌های علمی تمدن‌های کهن آشنا می‌کند؛ با روشی که خود دانشمندان کار می‌کنند.
کتاب در اصل در هفت فصل نوشته شده است که به ترتیب گوشه‌هایی از دانش انسان‌های نخستین، تمدن‌های میان‌رودان (بین‌النهرین)، مصر، یونان، روم و چین باستان و بالاخره آمریکای کهن را نشان می‌دهد. با آن‌که نویسنده‌ی کتاب، جیم وایس، در مقدمه‌ی کتاب خود می‌گوید همه‌ی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها و حتی انسان‌های نخستین، در پیشرفت‌های علمی سهم داشته‌اند، ولی به تمدن باشکوه ایران باستان و اسلام که از کهن‌ترین و درخشان‌ترین تمدن‌های جهان به‌شمار می‌آیند، اشاره‌ای نمی‌کند؛ در حالی‌که به قول مترجم کتاب، حتی به تمدن‌های پیش‌پا افتاده‌ای مانند وایکینگ‌ها نیز پرداخته است.
به همین دلیل است که مترجم کتاب، حسن سالاری، دو فصل دیگر به آن افزوده است تا کامل شود: دانش در ایران باستان و دانش در تمدن اسلامی. گذشته از این، مترجم یک پیوست کوتاه نیز آورده است که خیلی گذرا برخی از نوآوری‌های دانشمندان دوره‌ی اسلامی را به خواننده معرفی می‌کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1397/12/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دانش پیشینیان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سلام. این کتاب برای مباحث فرهنگ و تمدن خیلی مفید خواهد بود
دانش پیشینیان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک