رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اسلام و لائیسیته
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 15 رای
این مجموعه قصد دارد که در قطع پیوندهای بین دین و خشونت مشارکت کند و شکوفایی یک هویت فرهنگی جدید را فراهم آورد که از میراث فرهنگی ریشه کن و به سوی مدرنیته گشوده شده است. هدف آن این است که متن های کوتاه و قابل وصول جهت دستیابی کسانی که بیشترین نیاز را به آنها دارند ارائه دهد: توده های مسلمان امروز با چالشی اساسی در خصوص دین، جامعه، شرایط و رابطه شان با خود و با دیگران به پرسش گرفته شده اند.

از یادداشت مترجم:
گسست فکری میان روشنفکران ایرانی و عرب به ویژه در دو سه دهه اخیر به علل مختلف افزایش یافته است. همین امر باعث شده که این دو جریان روشنفکری از تغییر و تحولات اندیشه دینی و همچنین از دستاوردها و نوآوریهای فکری و نظری یکدیگر تا حدود زیادی بی اطلاع باشند. این درحالی است که این دو جریان در درون بسترهای دینی، اجتماعی و فرهنگی نسبتا مشابهی به سر می برند و دارای تقدیر تاریخی تقریبا یکسانی هستند و از این رو لازم است که از وضعیت همدیگر دائما مطلع گردند.
دامنه این گسست به حدی است که یکی از آثار مهم و بسیار اثرگذار متفکر مشهور مصری علی عبدالرازق تحت عنوان الاسلام و اصول الحکم ( اسلام و مبانی قدرت ) پس از گذشت حدود هشتادسال از نشر آن هنوز به فارسی برگردانده نشده است، حال آنکه مطالعه این اثر پژوهشی که نزد روشنفکران دینی عرب شان و مقام یک کتاب مرجع را پیدا کرده است، ما را با نقطه عطف تحول فکر دینی و سرچشمه الهام بخش روشنفکران عرب آشنا می سازد.
گفتنی است که یکی از روشنفکرانی که به شدت تحت تاثیر اندیشه های نوآورانه عبدالرازق قرار گرفته مولف همین کتاب است. وی آن قدر متاثر از شخصیت و تفکر عبدالرازق است که دو بخش ( بخش ۳ و ۴ ) از همین کتاب را به بیان شرح حال و توضیح و تبیین مضامین اثر معروف و جنجال برانگیز او اختصاص داده است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1397/11/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسلام و لائیسیته

تعداد دیدگاه‌ها:
1
این کتاب در نوع خودش بسیار جالب و خوندنی است خواندن این کتاب را از دست ندهید
اسلام و لائیسیته
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک