رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
روزها در راه - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 70 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 70 رای
"روزها در راه" حاوی یادداشت های روزانه شاهرخ مسکوب است از آذر ۵٧ تا آذر ٧۶ است. این یادداشت ها که در دو جلد و از سوی انتشارات خاوران در پاریس منتشر شده، بخشی از روزنوشت‌های شاهرخ مسکوب طی ۱۸ سال است. گزیده ای از این کتاب در این جا آمده است:

۱۱/۱۱/۱۳۵۷

"حالم از خودم بهم می خورد. راستی که دارم بالا می آورم. دنیا در برابرم باز، تا چشم کار می کند گسترده است و من پاهایم فلج است. با چشمی اینجای امروز را می پایم ولی چشم دیگرم با تردید و دیرباوری آینده را می بیند و می سنجد و مثل شاهین ترازو در نوسان است یک جا و در یک حالت نمی ماند، استوار نیست این چشم "عقل" مثل الاکلنگ میان حالت ها و احتمال های گوناگون تاب می خورد.... در چنین روزهایی که دنیای ما دارد زیر و زبر می شود، من نه کاری از دستم برمی آید و نه حتی حرفی دارم. هفته پیش یک صبح تا غروب نشستم که مقاله ای بنویسم، نتوانستم، چیزی برای گفتن نداشتم. بالاخره وا دادم... نمی دانم چه باید بکنم و چه کاری درست است. در کنار مردم بودن، خود را به سیل نهضت سپردن کافی نیست. نه ایمان به اسلام می تواند مرا جا کن کند و نه مارکسیسم که در نهایت دو بستر این جریان بنیان کن و خروشنده‌اند... "چشم عقل" من نگران آینده است، آینده ای که در بهترین حال با سال ها دیکتاتوری مذهبی روبرو خواهیم بود."
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ahosseins
ahosseins
1397/11/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روزها در راه - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
3
واقعا چشم عقل چه ها که ندیده است، پیشاپیش
سلام
نثر روان و سلیس نویسنده، نکته سنجی ها و فضای گرم این یادداشتها فوق العاده است و نمونه آموزشی خوبی برای کسانی است که قصد دارند یک مجموعه یادداشت های روزانه حرفه ای از زندگی شخصی خودشون داشته باشند
خواندن این دو جلد کتاب را برای هر کس که حتی اندکی علاقه به وقایع انقلاب و پس از ان از نگاه یک روشنفکر برجسته دارد توصیه می کنم.
روزها در راه - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک