رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
روزها در راه - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 76 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 76 رای
"روزها در راه" حاوی یادداشت های روزانه شاهرخ مسکوب است از آذر ۵٧ تا آذر ٧۶ است. این یادداشت ها که در دو جلد و از سوی انتشارات خاوران در پاریس منتشر شده، بخشی از روزنوشت‌های شاهرخ مسکوب طی ۱۸ سال است. گزیده ای از این کتاب در این جا آمده است:

۱۱/۱۱/۱۳۵۷

"حالم از خودم بهم می خورد. راستی که دارم بالا می آورم. دنیا در برابرم باز، تا چشم کار می کند گسترده است و من پاهایم فلج است. با چشمی اینجای امروز را می پایم ولی چشم دیگرم با تردید و دیرباوری آینده را می بیند و می سنجد و مثل شاهین ترازو در نوسان است یک جا و در یک حالت نمی ماند، استوار نیست این چشم "عقل" مثل الاکلنگ میان حالت ها و احتمال های گوناگون تاب می خورد.... در چنین روزهایی که دنیای ما دارد زیر و زبر می شود، من نه کاری از دستم برمی آید و نه حتی حرفی دارم. هفته پیش یک صبح تا غروب نشستم که مقاله ای بنویسم، نتوانستم، چیزی برای گفتن نداشتم. بالاخره وا دادم... نمی دانم چه باید بکنم و چه کاری درست است. در کنار مردم بودن، خود را به سیل نهضت سپردن کافی نیست. نه ایمان به اسلام می تواند مرا جا کن کند و نه مارکسیسم که در نهایت دو بستر این جریان بنیان کن و خروشنده‌اند... "چشم عقل" من نگران آینده است، آینده ای که در بهترین حال با سال ها دیکتاتوری مذهبی روبرو خواهیم بود."
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ahosseins
ahosseins
1397/11/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روزها در راه - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
5
بسیار صادقانه و خواندنی. تحلیلهای فوق العاده و شگفت اور که نشان از دهن هشیار و روشن نویسنده دارد. به نظرم یکی از بهترین کتابها برای ارزیابی تاثیرات انقلاب سال 57 بر قشر فرهیخته و روشنفکر ان زمان است. مرحوم شاهرخ مسکوب به زیبایی و صداقت هر چه تمامتر، وقایع را بازگویی می کند و به قدری شیرین انها را با احوالات شخصی و ادراکات خود و زندگی شخصی اش می آمیزد که لذت خواندن کتاب بسیار فراتر از یک روزنگار است.
تعریف کتاب روز یاد شنیدمو اینطرف و اونطرف ارش زیاد خوندم. حالا خودش رو بخونم ببینم چیطوریه
بیشتر نوشته شاهرخ مسکوب را دوست دارم و با خواندن این یادداشتهای اش که با نام " روزها در راه " چاپ شده است ، چند نکته را درباره زندگی شخصی و اندیشه هایش دریافتم که با شناختی که در اینترنت و ویکیپدیا ازو نشان میدهد فرق میکند. یک اینکه شاهرخ مسکوب در پاریس نه تنها بوده و نه فقیر، دخترو همسر دومش به او میرسیدند و نیز پیوسته در حال مسافرت به آمریکا (که پسرش در آن میزیسته ) بوده است و نیز پس از انقلاب بارها به ایران رفت و آمد داشته است و حتی حق نشر کتابهایش (از ایران ) به او پرداخت میشده است که البته هیچ عیبی ندارد ، تنها چیزی که از یادداشتهایش نمیپسندم سیاهنمایی و دشنامگویی او به "حزب توده " است و هرچند دشنامگویی و سیاهنمایی به مارکسیسم و حزب توده و روسیه و پرستش آمریکا همانند دلار، سکه رایج و رسمی میان عامه و روشنفکران عامه پسند شده است و حتی حزب توده امروزی در راستای سیاست های آمریکاست ، اما بیاد بیاوریم که بیشتر نویسندگان و روشنفکران و هنرمندان و حتی ناشران کتاب ، در زمان پهلوی ها ، یا توده ایی بودند و یا با حزب توده رابطه داشتند و یا هوادار آن بودند ، و خود ایشان همانند شاملو وجلال آل احمد و نیما یوشیج و محمد قاضی و احمد آرام و ساعدی و به آذین و صادق هدایت و صدها تن دیگر به لطف حزب توده به شهرت و نون و نوا رسیدند و خدمت حزب توده( گذشته از اشتباهاتش همانند هر حزب و جناح سیاسی دیگر ) به ادب و هنر نوین ایران را نباید و نمیتوان نادیده گرفت ، اما جناب شاهرخ مسکوب در سیاهنمایی و نکوهش مارکسیسم و کینه توزی به حزب توده و احسان طبری و کیانوری بی انصافی میکند و با منطقی سطحی بحث میکند بی آنکه آنرا با روش علمی و منطقی و فلسفی نقد ورد کند (همانگونه که استاد احسان طبری کرد ) و نیز بی آنکه بیاد آورد که داشتن هموندانی همچون خود ایشان که هیچ باوری به تئوریهای آن نداشتند و تنها برای فرصت طلبی و شهرت و هیجان جوانی به حزب پیوسته بودند ولی در دلشان سرمایه داری و آمریکا را دوست داشتند، بود که حزب را از درون پوساند و فرساییدو به کژراهه کشاند
روزها در راه - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک