رسته‌ها
توفان در ایران - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 21 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 21 رای
توفان در ایران - جلد 1:
https://ketabnak.com/book/90588

✔از مقدمه نویسنده:
توفان در ایران کوششی است در طریق بررسی و بازشناساندن زوایا و خفایای دوره جنگ جهانی اول در ایران و عندالمقدور تشریح و تحلیل نقشی که ایرانیان از پیر و جوان و خرد و کلان در برخورد با این تجربه بزرگ تاریخی ایفا کرده اند.
اینجانب ابتدا به قصد تنظیم یک رمان تاریخی، کتب و رسالات و مدارک و اسنادی را که بر دقایق وقایع چهارساله 1918 - 1914 (1332 - 1336 هجری قمری) اشتمال دارد مورد مراجعه و مطالعه قرار داد. اما تدریجا که این تحقیقات فراتر می رفت و خصوصا به برکت مذاکره و مصاحبه با جمعی از رجال معمر و موثق که هر کدام به مناسبتی در مسیر وقایع و حوادث این دوران قرار داشته و از نزدیک ناظر جریان بوده اند، آشنایی بیشتری نسبت به حقایق اوضاع و کم و کیف قضایا حاصل می کرد، به درستی دریافت که رخدادهای این دوران خود از هر قصه ای جالبتر و جاذب تر و حیرت انگیزتر و عبرت آمیزتر است، چندان که هر گونه دخل و تصرفی از لطف آن می کاهد. از این رو تصمیم خود را عوض کرد و بر آن شد تا اطلاعات و استشهادات و مدارک و اسنادی را که به صورت مجموعه ای از مواد خام گردآورده بود، دستمایه تدوین سلسله وقایع و رویدادهای این دوره از تاریخ در چهار گوشه ایران با رعایت توالی و ترتیب وقوع قرار دهد و کاری در حدود بضاعت محدود خود عرضه دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
462
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/11/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی توفان در ایران - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
1
متاسفانه در اثر بی سیاستی شاهان وقت ما در این جنگ وارد بازی خطرناکی شدیم که جز مرگ وجدایی بخشی از سرزمین ما را بهمراه نداشت .. کتاب متاسفانه خیلی عمیق فاجعه را باز نمکند وآنهم شاید بدلیل آن باشد که دستمایه نویسنده گزارشاتی است که از بایگانی خود جنگ طلبان بدست آمده ... اما در کل کوشش خوبی است. ممنون
توفان در ایران - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک