رسته‌ها
بحران در سرمایه داری معاصر
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 12 رای
نویسنده:
مترجم:
نظم نوین
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 12 رای
از مقدمه کتاب:
وجه تولید سرمایه داری، هم تولید کالایی تعمیم یافته است و هم تولید برای سود به وسیله بنگاه هایی است که مستقل از یکدیگر عمل می کند. وجه تولید سرمایه داری هم سیستمی است متکی به تولید توده رشد یابنده ی ارزش افزونه (کارافزونه) و هم سیستمی است که در آن تملک حقیقی این ارزش افزونه وابسته به امکان واقعی فروش کالاها (که این ارزش افزونه را در برمیگیرد)، به قیمت های تولیدشان یا به قیمت هائی است که تحقیق سودهای فوق العاده را موجب می شود.
سرشت حقیقی "سلول بنیادی"تولید سرمایه داری -کالا- مستلزم دوپاره شدن ضروری آن به کالا و پول است. کالا هم محصول کار خصوصی است و هم محصول کار اجتماعی. اما این کار اجتماعی را که در شکل تولید خصوصی واقعیت یافته، یکراست و از پیش باز نتوان شناخت. کالا به طور مستقیم چونان کار اجتماعی نمایش نمی یابد؛ بلکه مستلزم شرایطی است که تحت آن شرایط، این باز نمایش، به شکل ارز مبادله و یا به شکل پول، نسبت بدان خارجی شود- که این امر هم وابسته به فروش واقعی کالا و وابسته به قیمتی است که فروخته می شود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
100
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/12/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بحران در سرمایه داری معاصر

تعداد دیدگاه‌ها:
3
اینم یکی دیگه از کتاب های چرت و پرت کمونیست ها و توده ای های خائن 57 تی که بیش از 100 ساله میگن سرمایه داری مرده یا در حال مردنه!!!
خدا را شکر که زنده بودیم و دیدیم چه بر سر شوروی سوسیالیستی اومد فعلن هم که نوبته ونزوئلا و بعدنم کوبا هست
باور کنید کمونیست ها یه مشت گر گوری هستن که مثل بختک افتادن به جان دنیای ما
برو شاهنامه ات را بخوان. برو از کوروش صغیرت بخوان
ایران ستیزی و ضدیت با تاریخ و فرهنگ ایرانی از خصیصه های بارز چپ ها و مشتقات آن است. با همین ایران ستیزی و نفرت از ایران و ایرانی شوربختانه ارتجاع سرخ نوکری شوروی و استالین را انتخاب کرد و همه تلاشش را کرد تا ایران از مسیر توسعه و پیشرفت جا بماند و امروز همه تلاشش را برای فقر بیشتر و تجزیه و آوارگی ایرانیان میکند.
بحران در سرمایه داری معاصر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک