رسته‌ها
کمینترن و خاور
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 9 رای
از پیشگفتار کتاب:
کتاب حاضر یکی از مهمترین جنبه های فعالیت انترناسیونال کمونیستی، را که شکل تاریخی و ضروری حیات و مبارزه جنبش بین المللی کمونیستی در مراحل اولیه رشد آن بود، بررسی می کند و به مسائل اساسی مشی ضد امپریالیستی کمینترن در خاور مستعمره، که مبتکرش بنیانگذار این سازمان، و.ا.لنین بود، می پردازد.
کمینترن در پی عظیمترین رویداد قرن بیستم، انقلاب کبیر سوسیالیستی اکتبر، که تاثیری بس شگرف بر سیر تاریخ جهان گذاشته است، پی ریزی شد. تاثیر آن به ویژه بر جنبش آزادیبخش خلق های خاور که با کامیابی های برگشت ناپذیر دست یافته اند، عظیم بوده است. حمایت بی وقفه روسیه شوروی و سپس تمامی جامعه سوسیالیستی از جنبش آزادیبخش ملی خلق های ستمدیده، پیروزی انقلاب اکتبر را با رهایی ملی دهها کشور مستعمره گره می زند. انقلاب اکتبر راه را برای پیدایش و رشد جنبش کمونیستی خاور هموار کرد و انترناسیونال کمونیستی سهم عمده ای در این روند به عهده گرفت. انترناسیونال کمونیستی به طرز موثری به متحد ساختن کمونیستهای کشورهای ستمدیده کمک کرد، نقش چشمگیری در تجهیز احزاب کمونیست نوبنیاد خاور به تئوری مارکسیسم-لنینیسم ایفا نمود و یاریشان داد تا استراتژی و تاکتیک خود و مشی اتحاد با نیروهای ضدامپریالیست غیر پرولتری را طرح ریزی کنند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
473
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/12/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کمینترن و خاور

تعداد دیدگاه‌ها:
1
این کتاب شامل مقالاتی از ف.ب. بللیوبسکی، م. ا. پرسیتس، ا. ب. رزنیکوف، ج. ی. لوینسون، م. ا. چشکوف، و. ا. گلونین، ا. م. گریگوریف، ک. و کوکوشکین، ا. و. مارتی‌شین و ا. ا. اوگنتوف با ویراستاری اولیانوفسکی معروف است که با دیدگاهی استالینیستی و با تحریف اصول مارکس / انگلس به توضیح حمایت «شرطی»‌شان از جنش‌های موسوم به «ملی» و «رهائیبخش» در کشورهای پیرامونی (جهان سوم)، توجیه حملات نظامی خود، و دفاع از «جبهه‌ متحد ضدامپریالیستی» می‌پردازند که این وجه آخری به کمال در ایران اجرا شد و از نتایج آن بسیار کیفور شدیم!
کمینترن و خاور
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک