رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

پنج محور تربیت قرآنی از زبان لقمان حکیم

پنج محور تربیت قرآنی از زبان لقمان حکیم
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 5 رای
کتاب «پنج محور تربیت قرآنی از زبان لقمان حکیم» اثر محمد احمدیان از هفت فصل مرتبط و منسجم، نکات مهمی را در باب تربیت فرزندان روشن می‌سازد. نویسنده با استناد به آیه‌های قرآنی در مباحث مرتبط و منسجم، بر غنای پیام‌های تربیت اسلامی آن افزوده است و محورهای پنج گانه «توحید»، «معاد»، «عبادت»، «اخلاق»، «مسئولیت پذیری» را شرح می‌دهد.
با مطالعه‌ی قرآن از زاویه‌ی تربیت متوجه می‌شویم که در بیشتر از بیست سوره‌ی قرآن حدوداً چهل بار به صورت صریح به موضوع تربیت اشاره شده است. کامل‌ترین سوره‌ای که موضوع «تربیت» در آن مطرح شده، سوره‌ی لقمان است. پنج محور «توحید»، «معاد»، «عبادت»، «مسئولیت‏پذیری» و «اخلاق» تجلی کامل محورهای تربیتی در میان تمام سوره‌های قرآن است، در سوره ی لقمان و از زبان او با معروفیتش در «حکمت» - چنان حکمتی که زبانزد خاص و عام بوده- بیانگر این نکته ظریف است که خداوند از زبان یکی از بندگان صالح و حکیمش محور تربیت را بیان و به تصویر می‌کشاند.
موضوع تربیت، «انسان» است، انسان موجودی است، مرکب از «ماده و معنی» با منشأ خاکی واجد نفخه‌‌‌‌ی الهی، تحول‌پذیر، مسئولیت‌پذیر، متعهد و متعالی، قابل وصول به اوج کمال، دارای زمینه‌های حیات فردی و جمعی، عقل و شعور، تفکر و اراده، قابل تصمیم‌گیری، و مستعد صعود و سقوط‌.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/08/28
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پنج محور تربیت قرآنی از زبان لقمان حکیم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پنج محور تربیت قرآنی از زبان لقمان حکیم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک