رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

فرزندان استر: مجموعه مقالاتی دربارۀ تاریخ و زندگی یهودیان در ایران

فرزندان استر: مجموعه مقالاتی دربارۀ تاریخ و زندگی یهودیان در ایران
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 16 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 16 رای
فرزندان استر ESTHER'S CHILDREN، عنوان کتابی است به قلم هومن سرشار که انتشارات جامعه یهودیان فیلادلفیا [و مرکز تاریخ شفاهی یهودیان ایران] آن را در سال 2001 میلادی منتشر کرده است.
فرزندان استر کتابی است مصور و به زبان انگلیسی که حاوی تاریخ کامل زندگی یهودیان ایرانی در اعصار مختلف می باشد. برخی از سرفصل های این کتاب عبارتند از: دوران هخامنشیان، اوضاع یهودیان در خلال امپراطوری ساسانیان، تلمود بابلی، عصر صفوی، ادبیات فارسیهود، زندگی سیاسی، روشنفکران یهودی ایران در قرن بیستم، سلطنت پهلوی و انقلاب اسلامی، نامداران یهودی ایران، سهم آنان در تاریخ و ادبیات ایران.

و اما استر کیست؟ و فرزندان وی در این اثر به چه کسانی گفته می شود. در عهد عتیق کتاب استر، معرفی نسبتا جامعی از استر و جایگاه وی به عنوان ملکه دربار خشایارشا ارائه می شود. او جایگزین ملکه ای که پیش از این از خواست خشایارشا برای حضور در میان میهمانان، تمرد کرده بود و وشتی نام داشت می شود و البته دلیل اخراج وشتی از دربار و انتخاب استر به عنوان ملکه نیز از نکات مبهم تاریخی است.
در همین زمان خشایارشا، وزیری به نام هامان داشته که بنا بر نظر نویسنده کتاب استر در عهد عتیق، دشمنی دیرینه با یهودیان داشته است و با بدگویی از یهودیان و ایجاد ترس از آنها در دل شاه، برنامه از میان بردن یهودیان در امپراطوری را طراحی کرده و فرمان آن را از شاه اخذ کرده و با قرعه (پوریم) روزی را جهت اجرای این فرمان که 12 ادار مطابق با ایام پایانی ماه اسفند در تقویم خورشیدی بوده است، تعیین می کند.
مردخای، عمو یا عموزاده استر که نقش بسزایی در پرورش و تربیت استر داشته خبر این نیت هامان را به استر می رساند و استر علی رغم ممنوعیت های درباری و رسوم حاکم با یک از خودگذشتگی از شاه تقاضای ملاقات کرده و سپس وی و هامان را به دو ضیافت در دو روز متوالی دعوت می کند و در ضیافت دوم، پرده از یهودی بودن خود برداشته و هامان را طراح توطئه علیه قوم خود و خودش معرفی می کند و بدین ترتیب هامان بر دار می شود، مردخای جای آن را تسخیر می کند و فرمانی برای خنثی کردن فرمان اول توسط شاه صادر شده و در روزهای معین ما ه ادار، 75000 ایرانی بنا بر نص تورات قتل عام می شوند و از آن زمان به بعد در چنین روزی یهودیان به جشن و سروری تحت عنوان پوریم می پردازند و قهرمانان این جشن که هم اکنون مقبره هر دو آنها در همدان وجود دارد، محترم هستند و تکریم می شوند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/08/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرزندان استر: مجموعه مقالاتی دربارۀ تاریخ و زندگی یهودیان در ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
3
وشتی ملکه پاکدامن خشایار به دلیل تمرد از دستور خشایارشا مبنی بر حضور بی حجاب در جمع مردان از دربار طرد شد و با همکاری مردخای هاداسا دختر یهودی بنام ایرانی استر (ستاره) وارد کاخ شد تا بزرگترین قتل‌عام تاریخ ایران را رقم بزند
مقبره استر و مردخای در همدان دومین مکان مقدس برای یهودیان بعد از اورشلیم است یهودیان این دو را در حد پیغمبر قبول دارند
این اعتقاد که هولوکاست در زمان خشایار اتفاق افتاده غلط است؛این اتفاق در اصل زمان داریوش اول(کبیر) رقم خورده است.
فرزندان استر: مجموعه مقالاتی دربارۀ تاریخ و زندگی یهودیان در ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک