رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دایره المعارف دموکراسی - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 13 رای
زیر نظر: سیمور مارتین لیپست
به سرپرستی: کامران فانی و نورالله مرادی

در این دایره‌المعارف مقالات بیش از 200 دانش پژوه و محقق برجسته جهان در قالب 417 مقاله یا مدخل در حوزه دموکراسی جمع آمده است. مقالات حاضر که وجوه گوناگون دموکراسی را شامل می‌شود مشتمل بر زندگی نامه‌ها، بررسی کشورها بررسی مناطق، و تحلیل‌های موضوعی است. “زندگی نامه‌ها درباره کسانی است که به تصور هیات دبیران سهم و نقشی در نظریه، عمل، یا فهم دموکراسی داشته‌اند. از آن جمله‌اند نظریه‌پردازان سیاسی، دانش‌پژوهان، فیلسوفان، فعالان سیاسی، دگراندیشان یا ناراضیان، انقلابیون و رهبران. زندگی‌نامه‌ها، گستره زمانی بیش از 2000 سال از افلاطون گرفته تا آئونگ سان سوئوکیی را دربرمی‌گیرند”. برای انتخاب و شرح و توصیف کشورها و مناطق عمدتا کشورها یا مناطقی مطرح شده که تجاری منحصر به فرد در زمینه توسعه و تحکیم دموکراسی داشته‌اند. مقالات دیگر بیشتر به نهادها و فرایندها، بررسی پیش فرض‌های اساسی دموکراسی، پیوند دموکراسی با مفاهیم مرتبط، تعامل پیچیده دموکراسی با ایدئولوژی‌های سیاسی و جنبش‌های وسیع فلسفی اختصاص دارد. افزون بر آن، مقالاتی در این مجموعه آمده که به تاثیر و تاثر دموکراسی بر فلسفه‌ها و باورهای گوناگون مربوط می‌شود.
در آغاز جلد نخست، عوامل موثر بر پیدایش و رشد دموکراسی بررسی شده است. جلد نخست با معرفی “آئونگ‌سان سوئوکیی” (رهبر جنبش‌ دموکراسی در برمه و برنده جایزه صلح نوبل در سال 1991) آغاز می‌شود. شخصیت پایانی معرفی شده در این جلد “تیئر لویی ادولف” (سیاستمدار و مورخ فرانسوی و نخستی رئیس “جمهوری سوم فرانسه”) است.
جلد دوم از این مجموعه که شامل مقالات متعدد در حوزه دموکراسی و مسائل مرتبط با آن است بر حسب حروف الفبا با اصطلاح “جامعه توده‌وار” آغاز می‌شود و سرانجام با معرفی “کینگ (مارتین لوتر)” خاتمه می‌پذیرد.
در جلد سوم از دایره‌المعارف دموکراسی” مقالاتی دیگر در حوزه دموکراسی و حوزه‌های مرتبط با آن بر حسب حروف الفبا تدوین شده است. “گامبتا، لئون شیل (فعال سیاسی فرانسوی و از بنیان‌گذاران “جمهوری سوم فرانسه”، 1870 – 1940) آغاز می‌شود. مقالات پایانی نیز شامل قانون اساسی چند کشور، و معرفی کنفرانس سران کشورهای آمریکایی صادر کننده اعلامیه اصول (1994) است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1397/08/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دایره المعارف دموکراسی - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دایره المعارف دموکراسی - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک