رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ریشه های تاریخی امثال و حکم - جلد 2

ریشه های تاریخی امثال و حکم - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 32 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 32 رای
ریشه های تاریخی امثال و حکم کتابی است بسیار غنی که توسط مهدی پرتوی آملی نگاشته شده. این کتاب حاصل 25 سال پژوهش وی می باشد و می توان به جرات این کتاب را در حوزه ضرب المثل ها یک کتاب مرجع و بسیار مفید دانست. نویسنده در این کتاب ، ضرب المثلهای ایرانی را ذکر می کند و سپس ریشه تاریخی آنها را نیز می نویسد که در نوع خود بسیار زیبا است.
مهدی پرتوی آملی، متولد آمل و ریشه یاب حکم و امثال زبان شیرین فارسی، گردآورنده فرهنگ عوام آمل و گزیده های تاریخ، معلمی دانادل و دلسوز که از آغاز جوانی تا آستانه بازنشستگی در ساری، بابل، آمل، گیلان و تهران در کار تعلیم و تربیت و تا واپسین دم حیات در کار تحریر و تألیف بود. چند سال هم با سمت رایزن فرهنگی و معاونت سرپرست مدارس ایرانی، عراق در بغداد و نجف اشرف و دیگر شهرها و عتبات عالیات با همت بلند و ذوق سرشار هموطنان خود را در آن دیار نیز از برکات دانش و حکمت بهره مند می ساخت.
کتاب ریشه های تاریخی امثال و حکم از این نگاه برای جامعه شناسان بسیار مفید است که ضرب المثل های ملل مختلف نشان دهنده افکار و روحیات آنان است و جامعه شناسان می توانند از آن ها در شناخت ویژگی های روحی آن جامعه بهره گیرند. در حقیقت ضرب المثل می تواند وسیله ای برای کالبد شکافی سلوک اجتماعی و عقاید جاری در جوامع و شناخت آن بر اساس نشانه های فرهنگی و علایم خارجی به کار گرفته شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
farshid_ett
farshid_ett
1397/07/29
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ریشه های تاریخی امثال و حکم - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ریشه های تاریخی امثال و حکم - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک