رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
بیست مقاله تقی‌ زاده
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 33 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 33 رای
مترجم: احمد آرام - کیکاووس جهانداری

کتاب حاوی بیست مقاله (پانزده مقاله به زبان فرانسوی، انگلیسی و آلمانی و پنج مقاله فارسی) از تقی زاده است که وی طی سال های گذشته در باب دین و تمدن و تاریخ ایران قدیم تالیف نموده است. این بیست مقاله شامل ترجمه سیزده مقاله از انگلیسی و فرانسوی است که توسط احمد آرام به فارسی برگردانده شده است; یک مقاله از زبان آلمانی توسط کیکاووس جهانداری ترجمه شده و پنج مقاله فارسی است، به انضمام مطلبی با عنوان تعلیقات بر کتاب گاهشماری در ایران قدیم است. مطالب و موضوع مقالات عبارت اند از :زندگی زرتشت، سال های تاریخ دوره ساسانیان ;گاهشماری ساسانیان ;گاهشماری قدیمی ایرانی ;کلمه "سونو "در وندیداد ;یک عادت قدیمی ایرانی که در ملتی غیر ایرانی محفوظ مانده ; مبدا تاریخ ها و گاهشماری های گوناگون ; نخستین پادشاهان ساسانی ; جشن های ایرانی که مسیحیان آنها را پذیرفته و یهودیان طرد کرده اند ; تعلیقات بر مقاله روزه های مانوی به قلم و.ب.هنینگ ; مبدا تاریخ زرتشت ; خطابه درباره گاهشماری ایرانی در کنگره شرق شناسان ; نوروز ; تاریخ زردشت ; سال و ماه قدیم ترک ها ; مبدا تاریخ ایران ; زمان زردشت ; صابئین .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1397/10/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بیست مقاله تقی‌ زاده

تعداد دیدگاه‌ها:
2
برخیز ای کشور نامور بلند اختر ای خاک خسروان و مرز شاهان... برخیز که دونان تو را ذلیل کردند و اولاد خائن تو می خواهند ننگ ابدی به چهره ات بگذارند، ناپاکان در حریمت قصد تصرف دارند. برخیز و کاویانی درفش خود را برافزار و مردانگی دلاوران خود را به جهانیان بنما. برخیز و درفش کاویانی را که «اندر شب تیره خورشید بود/جهان را از او دل پر امید بود» برافراز و یک بار دیگر نژاد ایرانی را به حقیقت برسان که «گردون نگردد مگر بر بهی/ به ما باز گردد کلاه مهی»
مجله کاوه برلین

بااین همه بی انصافیست که نام مشروطه خواه برجسته ای چون تقی زاده را جزو افراطیون ذکر کردو نوشت که کسانی چون او خدمتی به دموکراسی وآزادی نکردندو در انهدام مجلس ملی مسولیت داشتند.
بدتر از آن نقش طرفدار روحانیون طرفدار استبداد رادر انهدام این مجلس ناچیز جلوه داد وحتی از ذکر نامشان پرهیز کرد.
حقیقت اینست که تاریخ معاصرما از درون توازن وتعادل سربرنکرد.
دوره تاریخ جدید ایران از قاجار تا به امروز در بزنگاه های حساس تاریخی در گذرگاه های خشونت وافراط وتفریط شکل گرفته است وساخته شده است
بیان رمانتیک وشاعرانه این نوع خشونت ها وافراط وتفریط ها رادرشعرفارسی دوره مشروطه که مثل شعر هر دوره دیگر تاریخ ما آینه تجلیات روحی ومعنوی ملت ماست به روشنی میتوان دید.
مشروطه ایرانی
ماشالله آجودانی
بیست مقاله تقی‌ زاده
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک