رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نیرنگ
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 11 رای
این کتاب نشان می دهد دستگاههای جاسوسی آمریکا و شوروی بر خلاف اعتقاد عمومی همیشه موفق نبوده اند و صفحات تاریخ از شکست و ناکامی های آنها پر است؛ ولی مسئله اینجاست که آنها هیچگاه از تلاشهای خود دست برنداشته اند و سعی کرده اند از هر شکست برای موفقیت بعدی درس بگیرند. کتاب حاضر همچنین ما را به چگونگی شکل گیری بسیاری از بحرانها در طول نیم قرن گذشته آشنا می سازد و چشم ما را به حوادث پشت پرده رویدادهای دیگر که در این کتاب نیامده و احتمالا نتیجه یک رشته نیرنگها بوده مانند بحران خلیج فارس و جنگ آمریکا و متحدانش با عراق بازی می کند. نیرنگهایی که زمینه را برای تحقق هدفهای اولیه دشمن آماده می سازد و طرف مقابل را دست و پا بسته در دامی که دشمن برای او چیده رها می کند. در نهایت باید گفت کتاب نیرنگ برای شناخت دنیای جاسوسی شرق و غرب و ترفندهای دو طرف، کتاب مفیدی می باشد.

از متن کتاب:
«جیمی جیمسون دوست مشترکی که ترتیب ملاقات او را با نوسنکو – یک فراری شوروی سابق- داده بود، معلوم شد یک مشاور سیا بوده است. جیمسون کارش این بود که فراریان بلوک شوروی مانند نوسنکو را با خبرنگاران گردهم آورد تا آنها بتوانند اطلاعات دستوری خود را در اختیارشان قرار دهند. این یک راه درج مطالب‌شان در مجله‌ها، روزنامه‌ها و کتاب‌ها بود. بعد از آن دریافتم این برنامه خبرپراکنی پنهانی سیا، حتی نوشتن کتاب‌های کامل و انتشار آنها را تحت نام‌های فراریان شامل می‌شد. اسناد پن کوفسکی پرتیراژترین کتاب منتشره به‌وسیله‌« دابل وی» در سال 1966 از جمله موفقیت‌آمیزترین این عملیات‌ها بود. یکی از این فراریان که یک ژنرال چک بود گفت: سیا نسخه خطی یک زندگینامه کامل را که قرار بود به نامش چاپ شود به او تسلیم کرده بود اما وقتی او اجازه خواسته بود تغییراتی در آن به‌عمل آورد، نسخه خطی را از او پس گرفته بعدا تحت‌ نام یک فراری دیگر به چاپ رسانده بودند.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/07/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نیرنگ

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نیرنگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک