رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

محاکماتی که جهان ما را تکان دادند: از عهد باستان تا قرن بیستم

محاکماتی که جهان ما را تکان دادند: از عهد باستان تا قرن بیستم
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 25 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 25 رای
بخشی از متن کتاب:
ساکو و وانزتی- 1921 میلادی
روز بیست‌ویکم مه 1921، در شهر ‌هام بالاخره محاکمه‌ای شروع می‌شود که مردم منتظر آن هستند. مستخدم دادگاه اعلام می‌کند «دادگاه». حضار از جا بر می‌خیزند و ویسترتایر، قاضی دادگاه عالی وارد سالن می‌شود. سه دستیار دادستان نیز حضور دارند. وکیل مدافع نیز هست.
انتخاب هیات منصفه نیز به خاطر پیشداوری‌ها به مشکل برخورد. 500 شهروند اختیار بودند ولی بسیاری خود به خود کنار رفتند چون هم اکنون و قبل از محاکمه نظر خود را درباره گناهکار بودن یا بی‌گناهی متهمین اعلام کرده‌اند.
دادستان دوم آغاز محاکمه را اعلام می‌کند. مسئله بر چیست؟ اول کی محاکمه می‌شود؟
یکی نیکولاساکو است، بیست و نه ساله. پیشه کفاشی را آموخته و این پیشه را یک شغل خود کرده بود. از نظریه‌های آنارشیستی در حد انسانیت، مساوات و برادری می‌فهمد،. در هر صورت او سوسیالیست یا کمونیست نیست.تنها به طور مرتب در جلسات سندیکا و جلسات گروه‌های دیگر حاضر می‌شود.
متهم دوم بارتولو وانزتی او عقیده دیگری دارد. یک فرد رویایی، تکرو ولی اگر لازم باشد مرد عمل است. اقدامات او عبارتند از نوشتن پراکنده مقاله برای یک روزنامه کوچک به نام «رادیکال» و یا سخنرانی در خیابان است.
پارسال ساکو و وانزتی به خاطر دو جمله به کسانی که پول حقوق را حمل می‌کردند دستگیر شدند. یک حمله در شب کریسمس 1919 در یک خیابان شهر بریج واتر به اتومبیلی اتفاق افتاد. این اتومبیل توسط یک اتومبیل دیگر متوقف شد. دو تا از آن خارجی‌ها تیراندازی کردند. راننده اتومبیل حمل پول به تیراندازی جواب داد و دزدان فرار کردند.
یک حمله مشابه پنجم آوریل 1920 در سوت برین‌تری رخ داد. این بار به دو مامور پرداخت حمله شد. آنها با صدای «ایست» در جا ایستادند، دست‌هایشان را بالا بردند ولی باز هم کشته شدندبه نظر پلیس که تحقیقات دقیقی هم نکرده بود، ساکو و وانزتی در هر دو حمله شرکت داشتند.
این برای پلیس کافی بود البته در مورد ساکو کافی نبود. او برای حمله شب کریسمس توانست دلیل عدم حضور قاطعی ارائه دهد. ولی وانزتی به دوازده تا پانزده سال زندان محکوم شد.
هیچگاه ثابت نشد و سعی نیز نشد که ثابت شود ساکو و وانزتی فعالیتی بیش از شرکت در اعتصابات و جلسات اعتراضی داشته باشند.. آنها هنوز از آنچه در اعلامیه‌هایی که خود تدوین نکرده ولی پخش نموده‌اند دفاع کرده .
یکی از اولین شاهدانی که خوانده شد پلیسی است به نام کونولی که ساکو و وانزتی را دستگیر کرده بود....
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/07/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی محاکماتی که جهان ما را تکان دادند: از عهد باستان تا قرن بیستم

تعداد دیدگاه‌ها:
1
همیشه صبر می کنم نسخه اصلی و بهترین کیفیت را کتابناک بگذاره بعد دانلود کنم. بسیار سپاس گزارم
محاکماتی که جهان ما را تکان دادند: از عهد باستان تا قرن بیستم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک