رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سیاست میان ملتها
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 30 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 30 رای
می­توان گفت کم‌ و‌ بیش همۀ آثار مورگنتا خواندنی هستند اما به طور خاص، یکی از آثار او یعنی سیاست میان ملت­ها: تلاش در راه قدرت و صلح هنوز نیز پس از گذشت نزدیک به هفت دهه از انتشارِ نخستین ویراست آن در سال 1948 م همچنان از آثار ماندگار روابط بین ­الملل است. تا کنون هفت ویراستِ متفاوت از این کتاب منتشر شده و ده­ها بار نیز تجدید چاپ شده است. گفته می­شود هیچ کتابی در روابط بین­‌الملل نتوانسته در دروس این رشته تا این حد دوام آورد و هنوز هم به‌عنوان کتاب درسی معرفی شود.
نگارنده در این کتاب دو هدف اصلی را پی گرفته است .نخست کشف و درک نیروهایی که روابط سیاسی میان ملت‌ها را تعیین می‌کنند و دوم کشف شیوه‌هایی که بدان وسیله نیروها بر یکدیگر و بر روابط و نهادهای سیاسی بین‌المللی اثر می‌گذراند . به‌زعم مترجم تئوری واقع‌گرا به گونه‌ای که در این کتاب ارائه شده در زمره نظریه‌ای به اصطلاح کلان یا دوربرد روابط بین‌الملل شناخته می‌شود, به لحاظ رهیافت نظری آن را در گروه نظریه‌های سنت‌گرا قرار می‌دهند. مورگنتا 'نسبت به روش‌شناسی علمی نوین و رهیافت رفتارگرایان در نظریه‌پردازی سیاسی بدبین است و اصولا انتقال روش‌های علمی علوم فیزیکی را به حوزه علم سیاست نادرست می‌داند و بیشتر بر درس‌های تاریخ برداشت‌های ذهنی و شهود قلبی برای نیل به قضایای عمومی درباره روابط بین‌الملل تاکید دارد.
مطالب کتاب ذیل ده بخش بدین شرح تدوین شده است: 1ـ نظریه و عملکرد در عرصه سیاست بین‌الملل, 2ـ سیاست بین‌الملل به عنوان مبارزه‌ای در راه کسب و حفظ قدرت, 3ـ قدرت ملی, 4ـ محدودیت‌های قدرت ملی :موازنه قدرت, 5ـ اخلاق بین‌المللی و افکار عمومی جهان, 6ـ حقوق بین‌الملل, 7ـ سیاست بین‌الملل در جهان معاصر, 8ـ صلح از طریق ایجاد محدودیت, 9ـ صلح از طریق تحول, 10ـ صلح از طریق مدارا.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/07/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیاست میان ملتها

تعداد دیدگاه‌ها:
3
واقعاً مفتخرم از اینکه عضو این سایت هستم و در واقع، خدمت بزرگی در این صفحه راه اندازی شده است برای اهل علم و دانش که بتوانند به سهولت هرچه بیشتر به منابع علمی دست یافته و آگاهی خود را بیشتر بسازند.
دیدگاه خاصی راجب کتاب ندارم هنوز مطالعه نکردم
سیاست میان ملتها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک