رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

سیاست در شیلی: سوسیالیسم، اقتدارگرایی و دموکراسی بازار

سیاست در شیلی: سوسیالیسم، اقتدارگرایی و دموکراسی بازار
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 14 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 14 رای
در یادداشتی که نویسنده برای کتاب حاضر نگاشته است، می‌خوانیم، «کسانی که امروزه از شیلی دیدن می‌کنند، این کشور را کشوری مدرن، مکانی امن و راحت برای گردش، نماد موفقیت اقتصادی و یک دموکراسی با ثبات خواهند یافت. با این حال برای کسانی که با تاریخ آشفته این کشور به عنوان یک آزمایشگاه، اجتماعی آشنایی دارند، شیلی دیگر آن شیلی گذشته نیست. کتاب حاضر در صدد بررسی تغییرات چشمگیری است که در طول 40 سال گذشته در این کشور اتفاق افتاده‌اند و نیز بررسی راه‌هایی است که در آن آزمون‌های متضاد اقتصادی و سیاسی با سوسیالیسم مجدد، نئولیبرالیسم اقتصادی تحت لوای اقتدارگرایی نظامی و همچنین استرداد حکومت دموکراتیک و اقتصاد بازار در کنار وجدان اجتماعی از تب و تاب و نفوذ افتاده‌اند. شیلی هم به واسطه تاریخ آزمون‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی‌اش و هم به واسطه نتیجه حاصل از این روند ـ یک دموکراسی باثبات در کنار رشد اقتصادی متداوم ـ‌ در منطقه آمریکای لاتین، موردی منحصر به فرد است».
در این کتاب درباره عناوین مهمی همچون، سیاست شیلی، آزمون شیلی در سوسیالیسم و سقوط دموکراسی، ارتش در راس قدرت، الگوی اقتصادی نئولیبرالی و پیامدهای اجتماعی و سیاسی آن، مخالفت سیاسی با حکومت نظامیان و بیدرای مجدد جامعه مدنی، پیوستگی‌ها و تغییر در شیلی بعد از پینوشه و پایان گذار طولانی و تحکیم دموکراسی بحث و هریک به طور مفصل تجزیه و تحلیل شده‌اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/07/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیاست در شیلی: سوسیالیسم، اقتدارگرایی و دموکراسی بازار

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سیاست در شیلی: سوسیالیسم، اقتدارگرایی و دموکراسی بازار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک