رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سیری در تاریخ سیاسی کرد
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 18 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 18 رای
تاریخ قوم کرد و کردستان به عنوان مقوله‌ای که پیوندی ژرف و امتزاجی شگرف با تاریخ و فرهنگ ایران بزرگ دارد از جمله موضوعاتی است که طی سالیان اخیر به گونه‌ای فزاینده، توجه صاحب‌نظران و مورخان را به خود جلب کرده است.
تاریخ سیاسی کردها از سال 1991 میلادی یعنی از زمان حمله رژیم بعثی عراق به کویت و اشغال این دو کشور، وارد مرحله تازه ای از دوران حیات خود شد. تعیین مدار 38 درجه در شمال عراق به عنوان منطقه پرواز ممنوعه، نشست گروهها و احزاب مخالف دولت بعثی در عراق و انگلیس، ادامه مبارزات حزب پ ک ک علیه ترکیه و ادامه تلاش این کشور برای پیوستن این کشور به اتحایه اروپا و پیشنهادها و پیش شرط های اتحادیه اروپا، پیش آمدن جریان اصلاح طلبی پس از انتخابات دوم خرداد 1376ش در ایران و عقب نشینی گروههای اپوزیسیون کرد ایران در خارج نسبت به شعارها و مواضع قبلی خود و هم پیمان شدن با سایر احزاب ملی کشور، سقوط رژیم بعثی عراق به رهبری صدام حسین در سال 2001 میلادی و استقرار سیستم فدارل در عراق، انتخاب جلال طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق به عنوان رئیس جمهور عراق،... همه و همه حاکی از آن است که تحولات پیش آمده در خاورمیانه برای کردها خوش یمن بوده است. به خصوص این فرصت بوجود آمده برای کردها در پی سقوط رژیم بعثی عراق در سال 2001م. حکایت از آن دارد که آنان همچون سایر ملل و اقوام آزاده جهان خواهان رسیدن به حقوق حقه ی خود می باشند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1397/06/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیری در تاریخ سیاسی کرد

تعداد دیدگاه‌ها:
1
این کناب در پی مشروعیت دادن به تروریسم کردیه
سیری در تاریخ سیاسی کرد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک