رسته‌ها
کاپیتان فراکاس
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 16 رای
نویسنده:
مترجم:
تورج هاشمی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 16 رای
✔️ کتاب کاپیتان فراکاس رمانی است که توسط تئوفیل گوتیه نویسنده فرانسوی‌تبار نوشته شده است. کاپیتان فراکاس به اغلب زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است. الکساندر دوما که خود نویسنده کتاب‌های قهرمانی نظیر سه تفنگدار بود از این کتاب تمجید زیاد کرده است. این کتاب داستان حوادثی است که در زندگی یک اصیل‌زاده جوان در زمان سلطنت لوئی سیزدهم رخ می‌دهد.
رمان کاپیتان فراکاس (Captain Fracasse) تمام عناصری که توسط والتر اسکات، الکساندر دوما و خود گوتیه ایجاد و باعث توجه و علاقه مردم سراسر جهان شد را داراست. تعقیب، مبارزه، توطئه، تمسخر و عشق عناصری بوده است که در این کتاب‌ها به وفور به چشم می‌خورد. تفاوت این کتاب با کتاب‌های مشابه آن در این است که نویسنده آن از یک زمینه گسترده و عمیق ادبی برخوردار بوده، چون شهرت گوتیه در نیمه اول زندگیش بخاطر اشعار و کارهای هنریش بوده است.
کتاب کاپیتان فراکاس خصوصیات منحصر بفرد خود را دارد که آن‌را از یک کتاب حادثه‌ای ساده و سرگرم کننده جدا می‌کند. او در تشریح خصوصیات روحی افراد، شهر‌ها، مهمان‌خانه‌ها، میکده‌ها و مناظر طبیعت چیره دست و از خود شاهکاری باقی گذاشته که مرور زمان در موفقیت آن کاهشی ایجاد نکرده است. او از اساطیر یونان و روم بوفور و با هنرمندی خاص استفاده می‌کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
310
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
toorajhashemi
toorajhashemi
1397/05/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کاپیتان فراکاس

تعداد دیدگاه‌ها:
1
جای تئوفیل گوتیه در کتابناک خالی بود. یکی از غولهای ادبیات فرانسه که مورد تحسین تهمتنی همچون بالزاک بود.
کاپیتان فراکاس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک