رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

به دنیا آمده ام تا عاشق تو باشم: کلید طلایی بهبود روابط فردی

به دنیا آمده ام تا عاشق تو باشم: کلید طلایی بهبود روابط فردی
امتیاز دهید
5 / 5
با 6 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 6 رای
این کتاب، کاوشی درباره تفاوت عشق و شیفتگی است و مواردی مانند چگونگی خلق روابط مثبت و پویا با اطرافیان و چرایی ایجاد مشکل در روابط ما با دیگران را شامل می‌شود.
مسعود لعلی، نویسنده در این کتاب با توجه به این واقعیت که حوزه کنترل و نفوذ مستقیم ما به رفتار، احساسات و الگوهای فکری شخصی‌مان محدود می‌شود و ما کنترلی بر انتخاب‌ها و گرایش‌های دیگران نداریم، مبانی درونگرایانه دارد.
در این اثر می‌توان بهترین راهبردهای کیفی برای افزایش سطح رضایت از تعاملات اجتماعی، تمرکز و تامل بر اصلاح و بهسازی شخصی را مطالعه کرد. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم که «تمرکز بر خود و توجه به مقوله توانمندسازی درونی، باعث فاصله گرفتن شما از ضعف‌ها، صفات رذیله و توقعات غیرمنطقی‌ای می‌شود که مخرب روابط انسانی است. از طرف دیگر در صورتی که درگیر یک رابطه با فرد سلطه‌گر و خودخواه هستید در رفتارهای خودخواهانه ناسالم خود تجدیدنظر کنند و به شان انسانی‌تان احترام بگذارند و با این کار شما به نقش خود به عنوان یک قربانی مهرطلب پایان می‌دهید و با اطرافیان خود مناسبات معقولانه‌تری برقرار می‌نمایید.»
این کتاب اگر چه اثری کم‌حجم به شمار می‌آید اما نویسنده با استفاده از داستان‌های مختلف بین‌المللی تلاش کرده که رشد و اعتلای درونی را به عنوان یک ضرورت در زندگی فردی نشان دهد.
در بخش‌های مختلف این کتاب می‌آموزیم که افزایش آگاهی متعالی و بینش معنوی و اخلاقی باعث می‌شود تا شخص توجه‌اش را بیشتر معطوف جنبه‌های متعالی‌تر حیات کند و دغدغه کمک کردن، اثر مثبت گذاشتن و ساختن دنیای بهتر برای بشریت داشته باشد.
خودخواهی یکی از موضوعاتی است که نویسنده در این اثر بر آن تمرکز کرده است، رابطه کمبود و خودخواهی، ارتباط خودخواهی و عدم روحیه همدلی، رابطه خودخواهی و متوقع بودن و داستان‌های خودخواهی و خودشیفتگی در این مبحث بررسی می‌شوند.
لعلی، نویسنده کتاب همچنین معتقد است که سه نوع آدم در دنیا وجود دارد، اول عده‌ای که نبودشان بهتر از بودشان است، افرادی که آن‌چه تولید می‌کنند و به ارزش این دنیا می‌افزایند کمتر از میزان مصرف و هزینه‌هایشان است. دوم کسانی که بود و نبودشان تاثیری در حال دنیا ندارد، چون آن‌چه از امکانات این دنیا استفاده می‌کنند برابر با میزان عطا و بخشش‌‌شان به هستی است.
گروه سوم، افراد مولدی هستند که فلسفه خدمت و ارزش‌افزایی را در زندگی خود انتخاب کرده‌اند، زیرا آن‌چه آن‌ها در طول حیات به زندگی و دنیا بخشیده‌اند بسیار بیشتر از مقداری است که مصرف‌ کرده‌اند و نبودشان ضایعه‌ای اسفناک است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
taraneh_m
taraneh_m
1397/06/13
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی به دنیا آمده ام تا عاشق تو باشم: کلید طلایی بهبود روابط فردی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
به دنیا آمده ام تا عاشق تو باشم: کلید طلایی بهبود روابط فردی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک