رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اندیشه سیاسی سید قطب
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 13 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 13 رای
جنبش اخوان المسلمین مصر یکی از نخستین و اثرگذارترین حرکت های اسلامی بود که با بهره گیری از اندیشه های کسانی چون سیدجمال الدین اسدآبادی، کوشید پاسخی در خور، برای عقب ماندگی جوامع اسلامی بیابد. این جنبش در سال 1928 م توسط حسن البناء پایه گذاری شد و به سرعت گسترش یافت. ایدئولوژی جنبش، کاملا اسلامی بود.
سید قطب به عنوان یکی از بزرگترین متفکران اسلام گرای مصری در سال 1915 م به جنبش اخوان المسلمین پیوست و سعی کرد با استناد به آیات قرآن، برای مشکلات جوامع اسلامی پاسخی مناسب بیابد. در دهه ی شصت میلادی، با هدایت وی سازمان های مخفی اخوان تأسیس شد و او به بازسازی بقایای اخوان پرداخت. در سال 1966 م رهبران و اعضای فعال اخوان از جمله سید قطب دستگیر و محاکمه شده، به شهادت رسیدند. امروزه اثرگذاری نظریات سید قطب در فکر و عمل اسلام گرایان پس از او ـ چه در مصر و چه در سایر کشورهای عربی ـ قابل شناسایی است؛ بنابراین مطالعه دیدگاه و عملکرد سید قطب به عنوان یکی از برجسته ترین نویسندگان و فعالان اسلام گرا در خاورمیانه، اهمیت دارد و در درک گرایش های مختلف اسلامی مؤثر است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/09/28
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اندیشه سیاسی سید قطب

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اندیشه سیاسی سید قطب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک