رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ مازندران باستان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 28 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 28 رای
در توضیحات پشت جلد کتاب آمده است: «تاریخ مازندران باستان بخشی از تاریخ ایران است که برای نخستین بار تدوین شد و اساس بررسی محوری آن بر مبنای آثار به دست آمده‌ی باستان شناختی و تطبیق آن با آثار یافت شده در فلات قاره ایران، آسیای مرکزی، آسیای صغیر و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه است. مازندران باستان در کنار تمدن درخشان زمان خود قرار نداشته، اما با توجه به آثار به دست آمده و تطبیق و برابری آن با آثار مشابه یافت شده‌ی باستان شناختی در فلات ایران، میان دورود (بین النهرین) و هیتیایی‌ها شگفت‌انگیز است.»
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «چه در زمینه زبان‌شناسی چه در زمینه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... به این خطه سرسبز که ده‌ها بارنام آن در شاهنامه ذکر شده است و منابع کهن از آن نکته‌ها درج کرده‌اند؛ چندان به آن توجه نشد. سرزمینی که آب و هوای منحصر به فرد، کشاورزی و دامداری غنی و منابع زیرزمینی و روی زمینی، جای بسی تامل و مداقه نظر دارد و جای تحقیقات و پژوهش‌های عمیق و وسیع مازندران‌شناسی در ابعاد مختلف یا مرکزی مستقل که فقط و فقط به مازندران شناسی بپردازد، خالی است.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/05/16

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ مازندران باستان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تاریخ مازندران باستان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک