رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فرهنگ تاریخ اندیشه ها - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 44 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 44 رای
ویراستار: فیلیپ. پی. واینر

فرهنگ تاریخ اندیشه ها (جلد دوم)
http://ketabnak.com/book/88534

فرهنگ تاریخ اندیشه ها (جلد سوم)
http://ketabnak.com/book/88537

فرهنگ تاریخ اندیشه ها با عنوان فرعی «مطالعاتی درباره گزیده ای از اندیشه های اساسی» توسط انتشارات سعاد در سه جلد منتشر شده است. این فرهنگ به ویراستاری فیلیپ پی. واینر در سال 1973 تهیه شده است. آنچه فهرست تحلیلی مطالب را در این فرهنگ دربرمی گیرد به صورت دسته بندی هفت گانی به شرح زیر است.

1- تاریخ اندیشه ها درباره نظم بیرونی طبیعتی که در علوم طبیعی و بیولوژی بررسی شده است، اندیشه های حاضر در کاربرد متداول و ادبیات تخیلی و اسطوره های مربوط به طبیعت و تاملات فلسفی نیز هم.

2- تاریخ اندیشه ها درباره طبیعت بشری در مردم شناسی و روان شناسی و مذهب و فلسفه و همین طور در ادبیات و عقل عرف.

3- تاریخ اندیشه ها در ادبیات و هنرها و نظریه هنری (استحسانی) نقد ادبی.

4- تاریخ اندیشه ها درباره طرز تلقی نسبت به تاریخ و تاریخ نگاری و نقدتاریخی .

5- تکوین تاریخی اندیشه ها و نهادها و ایدئولوژی ها و نهضت های اقتصادی و حقوقی و سیاسی.

6- تاریخ اندیشه های مذهبی و فلسفی.

7- تاریخ اندیشه های ریاضی و منطقی و زبانی و روش شناسی صوری.

فیلیپ پی. واینر در مقدمه کتاب چنین می آورد؛ هرچند تعداد موضوعاتی که بررسی شده فراوان است اما مطمئناً کل عرصه تاریخ فکری در این مجلدات نیامده است. از همین رو موضوعات مورد بررسی با توجه به تعدد مباحث در تاریخ اندیشه محدود است. ولی این کتاب با نواقص اندکی که دارد بسیار مفید و برای علاقه مندان به رشته های مختلف علمی و فرهنگی و فلسفی کارگشا است و مهم تر از آن ترجمه آن به زبان فارسی است که در سال 85 توسط انتشارات سعاد انجام شده است. این کتاب همانند دیگر دانشنامه ها و فرهنگ ها به ترتیب الفبایی تنظیم شده است و شامل تحلیل و بررسی تاریخ اندیشه های ریاضی، طبیعی، ادبی و فلسفی است که تمام مقاله ها توسط صاحب نظران در هر حوزه نوشته شده و توسط مترجمان مختلف به فارسی ترجمه شده است.از مترجمان اصلی این فرهنگ می توان از صالح حسینی نام برد که همچنین بخش اعظم کار ویراستاری این فرهنگ را به عهده داشته است. جلد اول این دانشنامه با عنوان آزادی آموزشی آغاز می شود و با عنوان بی نهایت پایان می پذیرد.

فهرست های مرحله ای جلد دوم با پارادوکس ادبی (از رزالی ل. کولی) آغاز و با صور تصادفی (هـ. و. جانسون) پایان می گیرد.

مدخل های جلد سوم با عنوان ضدروشنفکری (آیزایا برلین) آغاز و با عنوان یقین از قرن هفدهم غبه این سوف و از شرلی دوبین لتوین پایان می پذیرد.

این کتاب در متن اصلی دارای جلد جداگانه ای برای نمایه و فهرست تفصیلی است که با توجه به ضرورت تدوین نمایه و فهرست موضوعی دقیق و تفصیلی ناشر نیز در نظر دارد در چاپ های بعدی یک جلد مستقل را به این موضوع اختصاص دهد.

در جلد اول پس از فهرست مدخل ها به زبان اصلی، فهرست موضوعی ارائه شده که براساس محورهای هفت گانه تحلیلی مطالب است که در فوق ذکر شد و به این ترتیب خواننده می تواند علاوه بر فهرست الفبایی به فهرست موضوعی هم مجهز باشد و این امر هم در تنظیم و طبقه بندی پرسش های مورد تحقیق مراجعه کننده و هم در جست وجوی سریع و آسان او را یاری می کند.

فیلیپ پی.واینر به عنوان ویراستار این فرهنگ تاریخ اندیشه ها، غرض از بررسی تعامل تاریخی اندیشه ها را برقراری معنای وحدت تفکر بشری و تجلیات فرهنگی آن در دنیای تخصص شدگی و باخودبیگانگی روزافزون می داند و از طرفی ارزیابی اندیشه هایی را که میراث فرهنگی ما را به وجود آورده اند پیش نیاز رشد آتی و بالندگی روح بشری می داند.این کتاب مشتمل بر 2736 صفحه است و آخر هر جلد مشتمل بر کتاب شناسی (Biblography) مفصلی به زبان اصلی است که تمام عنوان های آن جلد را پوشش می دهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1397/04/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ تاریخ اندیشه ها - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
2
درود بر کور شدن ( من خوندن کتاب رو شروع کردم )
اگر منظورتون این هست که خوندن pdf مضر هست باید بگم اشتباه میکنید چون خوندن کتاب کاغذی احتیاج به نور مناسب داره، درحالی که pdf نه تنها این مشکل رو نداره بلکه با تنظیم اون روی حالت شب چشم رو بسیار کمتر از کتاب کاغذی خسته میکنه... خودتون میتونید تجربه کنید
فرهنگ تاریخ اندیشه ها - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک