رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
غوغایی بر بام جهان - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 17 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 17 رای
خاطرات یکی از اعضای بلندپایه القاعده در جنگهای افغانستان

نویسنده این کتاب مصطفی حامد معروف به ابوالولید المصری روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل سیاسی است که تا به امروز آثار متعددی را درباره افغانستان به چاپ رسانده است. این نویسنده مصری در سال 1979 وارد افغانستان شده و به همکاری با برخی گروه‌های جهادی افغان پرداخت.
ابوالولید با بسیاری از رهبران القاعده از جمله اسامه بن‌ لادن روابط بسیاری نزدیکی برقرار کرد و با تعداد زیادی از رهبران سرشناس جهاد در افغانستان همکاری داشت. او بعد از دوران 14 ساله جهاد در افغانستان و فتح کابل به دست مجاهدان، به همکاری با سازمان‌هایی مانند القاعده، نهضت اسلامی تاجیکستان و ... ادامه داد و تا سال 2001 میلادی که عملیات نظامی آمریکا در افغانستان آغاز شد، در این کشور ماند.
مصطفی حامد که یک سیاسی و فراری مصری محسوب می‌شد، پس از شروع انقلاب مصر و بیداری اسلامی در منطقه، پس از برکناری مبارک به مصر بازگشت و در حال حاضر یکی از متفکرین و استراتژیست‌های انقلابیون مصر به شمار می‌رود و در شهر اسکندریه سکونت دارد.
اعرابی که به افغانستان رفته و در کنار مجاهدین افغانی به مبارزه پرداختند، به جریان افغان‌ - عرب مشهور هستند و با این عنوان شناخته می‌شوند. ابوالولید هم یکی از افراد این جریان است و کتاب «غوغایی بر بام جهان» هم شامل خاطراتش در زمان مبارزه در افغانستان است. او خاطراتش را به صورت روزانه نوشته و نوشته‌هایش، به نوعی تاریخ مبارزات در افغانستان هستند. تاریخ این مبارزات هر وقت توسط گروهی از افغان‌ها نوشته شده، به سمت قوم یا حزبی گرایش داشته اما بیان خاطرات از زبان یک غیرافغان که در کوران حوادث آن دوره حضور داشته، منبع و مرجع بسیار خوبی برای تحقیق و مطالعه است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/03/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی غوغایی بر بام جهان - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
غوغایی بر بام جهان - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک