رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شاخه زرین
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 44 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 44 رای
شاخه زرین، نوشته جیمز فریزر (1854-1941)، یک پژوهش فرهنگی تطبیقی وسیع در اسطوره و دین ...و اثری دوران ساز است که می خواهد وجه مشترک تقریبا همه ادیان ابتدایی را با هم - و با ادیان مدرن چون مسیحیت - نشان دهد. تز کتاب این است که همه ادیان [ابتدایی]، در اصل، آیینهای باروری بوده اند متمرکز بر گرد پرستش و قربانی کردنِ ادواریِ فرمانروای مقدس که تجسد خدایی میرنده و زنده شونده، الوهیتی خورشیدی، بود و به وصلتی رمزی با الهه زمین تن در می داد و هنگام خرمن می مرد و به وقت بهار تجسد دوباره می یافت. فریزر مدعی است که این افسانه عصاره تقریبا همه اساطیر عالم است.
شاخه زرین چون هر اثر بزرگی ستایش گران و نکوهش گران فراوان داشته است... در منصفانه ترین نگاه فارغ از پیش داوری، شاخه زرین اثری است که شیوه های ابتدایی پرستش، اعمال زناشویی، آیینها، مراسم و جشن های باروری نیاکان ما را گزارش می کند و با رد این باور عمومی که زندگی ابتدایی ساده بوده است، نشان می دهد که انسان بدوی در بندِ جادو، تابوها، و خرافات اسیر بود. در این اثر شاهد تحول انسان از وحشیت به تمدن، از دگرگون شدن رسوم و آداب عجیب و غریب و اغلب خونین اش به ارزش های پایدار اخلاقی، عقلی و معنوی هستیم.
این کتاب 12 جلدی در سال 1915 به پایان رسیده است و در سال 1990 با گزینش دقیق رابرت فریزر (نوه نویسنده) در یک جلد خلاصه شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1397/03/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شاخه زرین

تعداد دیدگاه‌ها:
4
کتاب رو که نمیش مطالعه کرد لینکی وجود نداره
متاسفانه برخی صفحات کتاب اسکن نشده است.
با تشکر
بسیار ممنون از ارسال کننده این اثر وزین .3 سال بود که دربه در دنبالش بودم بی نهایت ممنون
علیرغم نادرست بودن بخشی از ایده‌های مطرح شده در این کتاب، هنوز یکی از منابع کلاسیک در شناخت تکامل اشکال ادیان از بدوی تا مونیسم و همچنین نقش جادو و روح و ... است و از دستش ندید!
شاخه زرین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک