رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

زندگی نامه حسین کوهکن: پهلوان و هنرمند معاصر کرد

زندگی نامه حسین کوهکن: پهلوان و هنرمند معاصر کرد
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 11 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 11 رای
این کتاب، مشتمل بر سرگذشت و معرفی یکی از مردان هنرمند و پهلوان معاصر استان کرمان با نام «حسین کوهکن» است.
عناوین برخی سرفصل‌های کتاب عبارت‌اند از: سال‌های 1360 ـ 1309؛ آغاز کوهکنی؛ شعری از استاد حسین؛ کمک‌های استاد حسین به مساجد و فقرا؛ ویژگی‌های بارز شخصیتی هنرمند و پهلوان نامدار معاصر کرد و وصیت‌نامة استاد حسین.

خالو حسین کوهکن (به کردی: خاڵۆ حوسێن کۆکەن، Xalo Husên Koken) (زادهٔ ۶ مهر ۱۳۰۹ در دروله سفلی، جوانرود، کرمانشاه — درگذشت ۵ مرداد ۱۳۹۵ در بانه‌وره، پاوه، کرمانشاه) با نام اصلی حسین عثمانی (به کردی: حوسێن عوسمانی، Husên Usmanî)، مردی کردتبار ایرانی است که به مدت بیش از ۲۰ سال با وجود معلولیت (نداشتن یک پا) و تنها یک کلنگ، شروع به حفر صخره‌ای در منطقه میگوره می‌نماید و غار سنگی حسین کوهکن را از آن به وجود می‌آورد.
از دلائل خالوحسین برای کندن و حفر این صخره، می‌توان به عناوینی هم‌چون فقر، آوارگی، از دست دادن خانواده در دوران قبل و بعد از انقلاب ۵۷، فروریختن و نابودی خانه و کاشانه‌اش، تلف‌شدن احشام و دام‌هایش در جنگ ایران و عراق اشاره نمود. به‌دلیل شباهت کار او به بیستون کندن فرهاد کوهکن، به او القابی هم‌چون «فرهاد دوم» یا «فرهاد ثانی»، «فرهاد زمان»، «فرهاد قرن بیستم» و «وارث تیشه فرهاد» داده‌اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1397/03/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زندگی نامه حسین کوهکن: پهلوان و هنرمند معاصر کرد

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
زندگی نامه حسین کوهکن: پهلوان و هنرمند معاصر کرد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک